مقدمه
پس از ثبت درخواست تودیع توسط کارشناسان رسمی، درخواست جهت بررسی برای رئیس هیئت مدیره ارسال میگردد که در ادامه به نحوه بررسی درخواست توسط رئیس هیئت مدیره پرداخته میشود.
ورود به پرتال
جهت بررسی درخواست های تودیع، ابتدا لازم است رئیس هیئت مدیره وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک نماید.
در صفحه ظاهر شده، مطابق شکل زیر لازم است رئیس هیئت مدیره از قسمت «ورود اعضا» نسبت به فعال سازی و ورود به محیط کاربری خود اقدام نماید.
در صورت فعال نبودن حساب کاربری، ابتدا لازم است مطابق بخش 1 از شکل زیر و از قسمت «فعال سازی حساب/ دریافت کلمه عبور» با ورود کد ملی، شماره موبایل و کد تصویر امنیتی، فعال سازی حساب صورت گیرد.
بررسی درخواست تودیع
پس از ورود به پرتال، رئیس هیئت مدیره می تواند از قسمت سربرگ «کارشناسان» بر روی گزینه «درخواست های تودیع پروانه» کلیک نموده و وارد صفحه درخواست های تودیع شود.
با ورود به صفحه درخواست های تودیع، امکان مشاهده رکوردهای مربوط به درخواست در وضعیت های گوناگون مطابق شکل زیر وجود دارد.
با کلیک بر روی رکورد مورد نظر، امکان مشاهده اطلاعات درخواست مطابق شکل زیر فراهم می شود.
در قسمت «نتیجه بررسی درخواست» می توان وضعیت درخواست را از میان موارد ظاهر شده مطابق شکل زیر، انتخاب نمود.
در صورتی که گزینه «تأیید شده» انتخاب شود، مطابق شکل زیر «تاریخ شروع تودیع»، «تاریخ پایان تودیع»، گزینه «تحویل دفترچه و پروانه» و گزینه «تحویل دفترچه و پروانه» ظاهر می شوند که می بایست توسط رئیس هیئت مدیره درج گردند. پس از ثبت تاریخ و دریافت دفترچه و پروانه از کارشناس، رئیس هیئت مدیره گزینه «تحویل دفترچه و پروانه» را تیک می زند. همچنین با زدن تیک «ارسال نامه مالیاتی»، امکان دریافت نامه مالیات برای کارشناس فراهم میشود.
پس از ثبت نتیجه بررسی، جهت اعمال تغییرات بر روی دکمه «بروزرسانی» کلیک میشود. در صورت تایید درخواست، وضعیت کارشناس در CMS بهروز رسانی و به وضعیت «تودیع» تغییر نموده و امکان دریافت نامه مالیات برای کارشناسان فراهم میشود.
دریافت نامه مالیات
پس از تایید درخواست، کارشناسان رسمی محترم و همچنین روسای محترم هیوت مدیره استانی، می توانند به منظور دریافت نامه مالیات، به قسمت درخواستهای تودیع ثبت شده مراجعه نماید و نسبت به دریافت مستند PDF نامه مالیات خود اقدام نماید.