مقدمه

کارآموزان محترم وکالت در انتهای فرایند کارآموزی خود و پس از پذیرفته شدن در آزمون اختبار، وارد مرحله تحلیف، صدور پروانه و دفترچه می‌شوند. به منظور آغاز فرایند صدور پروانه و دفترچه پایه یک می بایست مطابق راهنمای ذیل نسبت به ثبت درخواست تحلیف اقدام نمایند. در ادامه نحوه ثبت درخواست و بررسی آن جهت صدور و تحویل پروانه و دفترچه تشریح می‌گردد.

 

پرداخت هزینه صدور پروانه و دفترچه

جهت پرداخت هزینه، کارآموزان وکالت باید به کارتابل خود در سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» مراجعه نمایند و مطابق شکل زیر از سربرگ «کارآموزان وکالت» وارد منوی «تحلیف و صدور پروانه کارآموزی وکالت» شوند.

منوی تحلیف و صدور پروانه

 

با کلیک بر این منو، کارآموزان وارد فرم درخواست و پرداخت هزینه می‌شوند. پیش از پرداخت هزینه، کارآموزان می‌بایست گزینه «اینجانب متعهد می‌شوم» را فعال نمایند.

فرم درخواست تحلیف

 

پس از انتخاب و فعال کردن این گزینه، روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک می‌شود.

 

 

در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر روی گزینه «پرداخت» کلیک می‌گردد و کاربر به درگاه پرداخت متصل می‌شود.

پرداخت

 

پس از پرداخت، کارآموزان می‌بایست در بخش درخواست خود، روی گزینه «انجام شد» کلیک نمایند تا درخواست جهت بررسی به کارتابل کارشناس صدور پروانه ارسال گردد.

نهایی کردن درخواست

تأیید نهایی درخواست

صدور پروانه

پس از پرداخت هزینه توسط کارآموزان و ارجاع درخواست به کارشناس صدور پروانه، کارشناس مربوطه در کارتابل خود درخواست را بررسی و شماره پروانه و تاریخ صدور پروانه را مطابق شکل زیر ثبت و بروزرسانی می‌کند.

ثبت شماره پروانه و تاریخ صدور پروانه

 

پس از بروزرسانی، کارشناس صدور پروانه، روی دکمه «صدور دفترچه» کلیک می‌کند و درخواست جهت ثبت تاریخ صدور دفترچه به کارشناس صدور دفترچه ارجاع داده می‌شود.

صدور دفترچه

صدور دفترچه

صدور دفترچه

پس از این که درخواست به کارشناس صدور دفترچه ارجاع شد، کارشناس مربوطه در کارتابل خود درخواست را بررسی و تاریخ صدور دفترچه را مطابق شکل زیر ثبت و بروزرسانی می‌کند.

ثبت تاریخ صدور دفترچه

 

پس از ثبت تاریخ صدور دفترچه، کارشناس صدور دفترچه مطابق شکل زیر بر روی دکمه «تحویل پروانه و دفترچه» کلیک می‌کند و درخواست جهت تحویل پروانه و دفترچه به رئیس هیئت مدیره استان ارجاع داده می‌‌شود.

تحویل پروانه و دفترچه

تحویل پروانه و دفترچه

 

تحویل پروانه و دفترچه

رئیس هیئت مدیره جهت بررسی درخواست وارد کارتابل خود در سایت مرکز می‌شود و درخواست‌ها را مطابق شکل زیر مشاهده می‌کند.

رکورد درخواست در کارتابل رئیس هیئت مدیره

 

با کلیک روی رکورد درخواست، رئیس هیئت مدیره تاریخ تحویل پروانه و دفترچه را ثبت و بروزرسانی می‌نماید.

تاریخ تحویل پروانه و دفترچه

 

پس از ثبت تاریخ تحویل، رئیس هیئت مدیره مطابق شکل زیر روی دکمه «تحویل داده شد» کلیک می‌کند.

تحویل داده شد

 

پس از تحویل پروانه و دفترچه، وضعیت فرد از «کارآموز» به «وکیل پایه یک» تغییر می‌کند و CMS ایشان به روز می‌شود و نام وی در قسمت «جستجوی وکیل» در سایت مرکز قابل مشاهده می‌گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *