نحوه تمدید اعتبار پروانه
پرداخت در سامانه عدل ایران
1) به منظور تمدید پروانه، قبل از اتمام اعتبار خود، ابتدا لازم است هزینه تمبر مالیاتی را پرداخت نمایند. بدین منظور از دو طریق میتوانند نسبت به پرداخت هزینه تمبر مالیاتی مبادرت ورزند:
- مراجعه به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک
- پرداخت آنلاین از طریق سامانه عدل ایران به آدرس «www.lawyer.adliran.ir»
پس از ورود به حساب خودکاربری در سامانه عدل ایران، از قسمت منو، بر روی گزینه «تمدید پروانه وکیل» کلیک می نمایید.
در ادامه مدت زمان مورد نظر جهت تمدید پروانه را بر اساس تعداد سال و یا بر اساس تاریخ، مشخص می نمایید. پس از آن در انتهای صفحه بر روی درگاه پرداخت مورد نظر کلیک نموده تا پرداخت هزینه صورت گیرد.
پس از پرداخت هزینه، بر روی گزینه «هزینه تمدید را پرداخت کرده ام» را انتخاب می نمایید تا قلم اطلاعاتی «پرداخت هزینه تمدید تا» بروز شود.
پس از تمدید پروانه در سامانه عدل ایران، در ادامه فرایند تمدید پروانه در پرتال مرکز میبایست دنبال شود.
ورود به پرتال
2) پس پرداخت هزینه تمبر مالیاتی، در ادامه وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلید مینمایید.
3) پس از ورود به صفحه ورود، از قسمت ورود اعضا وارد صفحه مربوطه میشوید.
4) پس از ورود نام کاربری و رمز عبور وارد محیط کاربری میشوید.
ورود به فرم درخواست تمدید
5) پس از ورود به محیط کارتابل، با کلید بر روی سربرگ «تمدید پروانه» وارد فرم «درخواست تمدید پروانه» میشوید.
ثبت درخواست
6) کاراموزان وکالت پس از ورود به فرم درخواست تمدید، با کلید بر روی گزینه «ذخیره» درخواست خود را ثبت می نمایند. همچنین کارآموز میتواند مواردی را در قسمت توضیحات ثبت نماید.
بررسی درخواست
7) پس از بارگذاری مستندات مربوطه در فرم و ثبت درخواست، درخواست جهت بررسی به واحد مربوطه از جمله دادسرا و در نهایت به کارتابل ریاست هیئت مدیره استانی مورد نظر ارسال میگردد. در صورت تایید وضعیت کارآموز، درخواست به منظور پرداخت حق عضویت به کارتابل کارآموز بازمیگردد.
پرداخت هزینه تمدید
8) در ادامه به منظور پرداخت هزینه تمدید، بر روی گزینه «استعلام تاریخ عدل ایران» کلید نموده تا تاریخ اعتبار عدل ایران فراخوانی و بهروز شود. در ادامه پس از انتخاب مدت زمان تمدید، بر روی گزینه «پرداخت» کلید نموده و وارد درگاه پرداخت می شوند.
پس از پرداخت هزینه تمدید، در نهایت بر روی گزینه «انجام شد» کلید نموده تا درخواست به کارتابل رئیس محترم هیئت مدیره استان ارسال گردد.
9) در انتهای فرایند، با انجام هماهنگی لازم با هیئت مدیره استان، به منظور امضا و مهر پروانه کارآموزی، به دفتر هیئت مدیره مراجعه و تاییدات نهایی را اخذ می نمایید.
پس از ثبت تایید و درج تاریخ امضا و مهر پروانه کارآموزی، تاریخ اعتبار جدید در سامانه عدل ایران قوه قضاییه به صورت خودکار، بهروزرسانی می گردد.