راهنمای تودیع پروانه وکالت وکیل

مقدمه

مطابق دستورالعمل نحوه تودیع پروانه وکالت به مرکز، وکلای محترم می‌توانند با توجه به نیاز خود، در یک بازه زمانی دوساله به دلیل مسافرت، درمان و یا اشتغال به کار تمام وقت، اقدام به تودیع پروانه و دفترچه وکالت خود نمایند. مطابق ماده «4» دستورالعمل نحوه تودیع پروانه وکالت در مرکز، در موارد ذیل تودیع امکان‌پذیر نیست:

الف) داشتن پرونده مفتوح در دادسرای انتظامی مرکز یا تعلیق از وکالت

ب) در صورت محکومیت به مجازات انتظامی و عدم اجرای کامل حکم

ج) عدم اعتبار پروانه وکالت در هنگام تودیع

د) استخدام رسمی در نهادهای موضوع بند «ز» ماده (5) آیین نامه نامه اجرایی مرکز

 

فرایند تودیع پروانه وکالت

 

ورود به پرتال

جهت ثبت درخواست­ تودیع ابتدا لازم است وکلای محترم وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک نمایند.

 

ورود به پرتال

 

در صفحه ظاهر شده، مطابق شکل زیر لازم است وکلا و کارشناسان از قسمت «ورود اعضا» نسبت به فعال سازی و ورود به محیط کاربری خود اقدام نمایند.

ورود اعضا

 

در صورت فعال نبودن حساب کاربری، ابتدا لازم است مطابق بخش 1 از شکل زیر و از قسمت «فعال سازی حساب/ دریافت کلمه عبور» با ورود کد ملی، شماره موبایل و کد تصویر امنیتی، فعال سازی حساب صورت گیرد.

 

فعال سازی و ورود

 

ثبت درخواست تودیع

پس از ورود به محیط کاربری، وکلا می‌توانند مطابق شکل زیر از قسمت سربرگ «وکلا» بر روی گزینه «درخواست تودیع» کلیک نموده و در ادامه وارد فرم «ثبت درخواست تودیع پروانه» می‌شوند.

 

محیط کارتابل وکیل - درخواست تودیع پروانه وکالت

 

در فرم درخواست، بخشی از اطلاعات وکیل در قسمت «جزئیات درخواست» به صورت سیستمی نمایش داده می‌شود و در قسمت «اطلاعات درخواست» لازم است «مدت زمان تودیع» و «علت درخواست» معین شود و در صورت نیاز، مدارک و مستندات مربوطه بارگذاری گردد. پس از تکمیل بخش اطلاعات درخواست، به منظور ارسال درخواست می‌بایست بر روی گزیته «ذخیره» کلیک شود.

 

فرم درخواست تودیع پروانه وکالت

 

بررسی درخواست توسط هیئت مدیره استان

پس از ثبت درخواست، روسای محترم هیئت مدیره های استانی نسبت به بررسی و تایید و رد درخواست‌های تودیع، مطابق راهنمای بررسی درخواست تودیع پروانه وکالت اقدام می‌نمایند. در صورت تایید درخواست، وضعیت وکیل در CMS به‌روز رسانی و به وضعیت «تودیع» تغییر نموده و امکان دریافت نامه مالیات برای وکلا فراهم می‌شود.

 

دریافت نامه مالیات

پس از تایید درخواست، وکلای محترم، می‌توانند به منظور دریافت نامه مالیات، به کارتابل خود و در قسمت درخواست‌های تودیع ثبت شده مراجعه نمایند و نسبت به دریافت مستند PDF نامه مالیات خود اقدام کنند.

 

درخواست های تودیع

 

پس از کلیک بر روی رکورد درخواست، از قسمت انتهای فرم، بر روی گزینه «نامه مالیات» کلیک می‌شود.

درخواست تودیع

 

نامه مالیات تودیع وکیل

به اشتراک گذاری مطلب:

این مطلب برای شما مفید بود؟

0

آخرین ویرایش: 15 تیر 1401

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

با استفاده از فرم درخواست پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.

جستجو