داوطلبان باید جهت ثبت نام خود در سامانه جذب، وارد سامانه جذب به آدرس «jazb.23055.ir» گردند. پس از ورود به این سامانه، می بایست نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را وارد نمایند.
پس از ورود به صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، به صورت خودکار پیامکی حاوی کد به شماره تلفن همراه کاربر ارسال می شود که با ورود آن کد در قسمت «کد پیامک شده» و کلیک بر دکمه «ثبت» کاربران می توانند وارد محیط کاربری خود شوند.
پس از ورود به محیط کاربری، جهت انجام ثبت نام باید بر روی قسمت «کارتابل» کلیک شود و از منوی «فعالیت های من» اقدام گردد.
با کلیک بر روی این منو، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، مراحل ثبت نام در سامانه نشان داده می شود.
مطالعه و تأیید تعهدات و شرایط (پروانه وکالت ویژه اعضاء هیئت علمی دانشگاه)
با کلیک بر روی این مرحله، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، «تعهدات و شرایط» ظاهر می شود که کاربر پس از مطالعه آن، نسبت به تأیید شرایط اقدام می کند.
پس از کلیک بر روی دکمه «تأیید پایان فعالیت»، در منوی ظاهر شده، روی دکمه «بله» کلیک می شود.
راهنمای تکمیل اطلاعات سامانه (پروانه وکالت ویژه اعضاء هیئت علمی دانشگاه)
با کلیک بر روی این مرحله، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، کاربر می تواند نسبت به تأیید تعهدنامه اقدام نماید.
پس از کلیک بر روی دکمه «تأیید پایان فعالیت»، در منوی ظاهر شده، روی دکمه «بله» کلیک می شود.
پرداخت هزینه اجرای آزمون شفاهی (پروانه وکالت ویژه اعضاء هیئت علمی دانشگاه)
با کلیک بر روی این مرحله، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، کاربر می تواند با کلیک بر روی دکمه «پرداخت» نسبت به پرداخت اقدام نماید.
با کلیک بر روی این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، بر «پرداخت آنلاین» کلیک می شود و کاربر به درگاه پرداخت متصل می گردد.
پس از انجام پرداخت، تصویر زیر که نشان دهنده پرداخت موفق است، ظاهر می شود.
پس از پرداخت، در صفحه ظاهر شده روی «بازگشت به صفحه فعالیت» کلیک می شود.
پس از بازگشت به صفحه اولیه پرداخت، باید جهت پایان فعالیت در این مرحله، بر دکمه «تأیید پایان فعالیت» کلیک شود.
تکمیل پرسشنامه شخصیت
با کلیک بر روی این مرحله، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، جهت پاسخگویی به سوالات پرسشنامه شخصیت بر روی دکمه «شروع» کلیک می گردد.
به این ترتیب کاربر وارد مرحله پاسخگویی به پرسشنامه می گردد.
پس از پاسخ به سوالات یک صفحه، جهت مشاهده سوالات دیگر، روی گزینه «بعدی» کلیک می شود. همچنین پس از تکمیل تمامی سوالات، مطابق شکل زیر بر روی دکمه «تأیید پایان» کلیک می گردد.
پس از بازگشت به صفحه اولیه، باید جهت پایان فعالیت در این مرحله، بر دکمه «تأیید پایان فعالیت» کلیک شود.
تکمیل اطلاعات و سوابق فردی (پروانه وکالت ویژه اعضاء هیئت علمی دانشگاه)
با کلیک بر روی این مرحله، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، کاربر می بایست جهت تکمیل اطلاعات فردی بر روی دکمه «تکمیل اطلاعات و سوابق فردی» کلیک نماید.
پس از کلیک بر روی این دکمه، صفحه مربوط به ویرایش اطلاعات فردی مطابق شکل زیر ظاهر می شود. پس از تکمیل اطلاعات این بخش بر روی دکمه «ثبت» کلیک می گردد.
در منوی اطلاعات تماس مطابق شکل زیر، امکان ثبت اطلاعات تماس وجود دارد. برای ثبت اطلاعات لازم است روی دکمه « » کلیک شود.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، نوع، مقدار و توضیحات وارد می شود و بر روی گزینه «ثبت» کلیک می شود.
در منوی اطلاعات آدرس مطابق شکل زیر، امکان ثبت اطلاعات آدرس وجود دارد. برای ثبت اطلاعات لازم است روی دکمه « » کلیک شود.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، نوع، نام شهر، تاریخ، کد پستی و سایر اطلاعات لازم وارد می شود و بر روی گزینه «ثبت» کلیک می گردد.
در منوی سوابق شغلی مطابق شکل زیر، امکان ثبت سوابق شغلی وجود دارد. در صورت دارا بودن سوابق شغلی، لازم است روی گزینه «بله» کلیک شود.
با انتخاب گزینه «بله»، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، می توان با کلیک بر دکمه « » اطلاعات شغلی را ثبت نمود.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، نام شهر، نام سازمان، نوع سازمان، سطح شغلی و سایر اطلاعات لازم وارد می شود و بر روی گزینه «ثبت» کلیک می گردد.
در منوی سوابق تحصیلی مطابق شکل زیر، امکان ثبت اطلاعات تحصیلی وجود دارد. برای ثبت اطلاعات لازم است روی دکمه « » کلیک شود.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، رشته، شهر محل تحصیل، مقطع تحصیلی و سایر اطلاعات لازم وارد می شود و بر روی گزینه «ثبت» کلیک می گردد.
در منوی سوابق فرهنگی و اجتماعی مطابق شکل زیر، امکان ثبت سوابق فرهنگی و اجتماعی وجود دارد. در صورت دارا بودن این سوابق، لازم است روی گزینه «بله» کلیک شود.
با انتخاب گزینه «بله»، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، می توان با کلیک بر دکمه « » سوابق فرهنگی و اجتماعی را ثبت نمود.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، نام سازمان، شهر محل فعالیت و سایر اطلاعات لازم وارد می شود و بر روی گزینه «ثبت» کلیک می گردد.
در منوی پیوست مطابق شکل زیر، امکان ثبت اسناد و مدارک وجود دارد. برای ثبت مستندات لازم است روی دکمه « » کلیک شود.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، نوع پیوست و عنوان آن وارد می شود و جهت بارگذاری مدارک روی بخش مشخص شده کلیک می گردد.
در منوی اطلاعات تکمیلی مطابق شکل زیر، امکان پاسخگویی به سوالات مطرح شده در این بخش وجود دارد. پس از ثبت پاسخ، بر روی گزینه «ثبت» کلیک می گردد.
در منوی سهمیه ایثارگری مطابق شکل زیر، امکان ثبت اطلاعاتی از قبیل نوع سهمیه و اطلاعات ایثارگر وجود دارد. پس از ثبت پاسخ، بر روی گزینه «ثبت اطلاعات» کلیک می گردد.
در منوی مجوزها مطابق شکل زیر، امکان ثبت مجوزها وجود دارد. در صورت دارا بودن مجوز، لازم است روی گزینه «بله» کلیک شود.
با انتخاب گزینه «بله»، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، می توان با کلیک بر دکمه « » مجوزها یا گواهینامه ها را ثبت نمود.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، نام شهر، نام سازمان، عنوان مجوز و سایر اطلاعات مربوطه ثبت می شود.
در منوی مهارت ها مطابق شکل زیر، امکان ثبت مهارت های شخص وجود دارد. در صورت دارا بودن مهارت، لازم است روی گزینه «بله» کلیک شود.
با انتخاب گزینه «بله»، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، می توان مهارت ها را جستجو و با کلیک بر گزینه «ثبت»، به ثبت رساند.
در منوی دوره های آزاد مطابق شکل زیر، امکان ثبت اطلاعات دوره های آزاد وجود دارد. در صورت دارا بودن این اطلاعات، لازم است روی گزینه «بله» کلیک شود.
با انتخاب گزینه «بله»، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، می توان با کلیک بر دکمه « » دوره های آزاد را ایجاد کرد.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، عنوان دوره، نام شهر، نام سازمان و سایر اطلاعات مربوطه ثبت می شود.
در منوی مقالات مطابق شکل زیر، امکان ثبت اطلاعات مقالات وجود دارد. در صورت دارا بودن این اطلاعات، لازم است روی گزینه «بله» کلیک شود.
با انتخاب گزینه «بله»، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، می توان با کلیک بر دکمه « » مقالات را ایجاد کرد.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، عنوان کتاب یا مقاله، نام شهر، نام سازمان و سایر اطلاعات مربوطه ثبت می شود.
در منوی مشخصات همسر مطابق شکل زیر، امکان ثبت مشخصات همسر وجود دارد. در صورت تأهل، لازم است روی گزینه «بله» کلیک شود.
با انتخاب گزینه «بله»، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، می توان با کلیک بر دکمه « » اطلاعات همسر را ثبت کرد.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، نام، نام خانوادگی، کد ملی و سایر اطلاعات مربوطه ثبت می شود.
در منوی اعضای خانواده مطابق شکل زیر، امکان افزودن اعضای خانواده وجود دارد. برای ثبت اطلاعات لازم است روی دکمه « » کلیک شود.
با کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، نسبت، جنسیت، نام، نام خانوادگی و سایر اطلاعات مربوطه ثبت می شود.
در منوی اطلاعات مالی مطابق شکل زیر، امکان افزودن نام بانک، شماره کارت و شماره شبا وجود دارد. برای ثبت اطلاعات لازم است روی دکمه «ثبت اطلاعات» کلیک شود.
پس از تکمیل اطلاعات و بازگشت به صفحه اولیه، باید جهت پایان فعالیت در این مرحله، بر دکمه «تأیید پایان فعالیت» کلیک شود.
پایان مرحله اولیه ثبت نام (پروانه وکالت ویژه اعضاء هیئت علمی دانشگاه)
با کلیک بر روی این مرحله، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، کاربر می بایست جهت تکمیل مراحل ثبت نام بر روی دکمه «تأیید پایان فعالیت» کلیک نماید.