مقدمه

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با هدف «اعمال حمایت‌های لازم حقوقی و تسهیل دستیابی مردم به خدمات قضائی» و «حفظ حقوق عامه» به عنوان دو رکن اساسی فلسفه وجودی خود اقدام به اجرای طرح میز خدمت حقوقی به منظور ارائه مشاوره حقوقی رایگان در مساجد نموده است.

میز خدمت مشاوره حقوقی، نوعی از مشاوره حقوقی است که طی آن وکیل به مخاطب خود در خصوص معضل یا چالش‌های حقوقی وی راهنمایی می دهد و حتی در مواردی لایحه ای تنظیم می شود تا شخصی که از این خدمت استفاده می کند با علم و آگاهی، اقدام مناسب برای امور حقوقی خود را انجام دهد.

وکلا، کارآموزان وکالت و کارشناسان رسمی داوطلب شرکت در این طرح می‌توانند مطابق فرایند ذیل نسبت به اعلام آمادگی خود اقدام نمایند.

 

مزایای طرح

 

نکات بسیار مهم:

 

نحوه ثبت درخواست اعلام آمادگی

ورود به پرتال

به منظور ثبت درخواست اعلام آمادگی ارائه مشاوره حقوقی رایگان، ابتدا لازم است وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک گردد.

 

صفحه ورود

 

در ادامه، می‌بایست مخاطبان از قسمت «ورود اعضا» نسبت به فعال‌ سازی حساب و ورود به محیط کاربری خود اقدام نمایند.

 

ورود اعضا

 

در صورت فعال نبودن حساب کاربری، ابتدا لازم است از قسمت «فعال سازی حساب/ دریافت کلمه عبور» با ورود کد ملی، شماره موبایل و کد تصویر امنیتی، نسبت به فعال سازی حساب اقدام شود.

 

 

ثبت درخواست اعلام آمادگی مشاوره حقوقی رایگان

پس از ورود به «پرتال اعضا»، از قسمت سربرگ «خدمات حقوقی» با کلیک بر روی گزینه «درخواست اعلام آمادگی مشاوره حقوقی رایگان در مساجد» می توان وارد فرم درخواست گردید.

 

درخواست اعلام آمادگی مشاوره حقوقی رایگان در مساجد

 

پس از ورود به فرم درخواست، در قسمت اول «مرامنامه خدمت خالصانه به مساجد» جهت مطالعه مخاطبان قرار داده شده است. در قسمت دوم فرم اطلاعات داوطلبان به صورت سیستمی به نمایش درآمده است و در قسمت انتهایی فرم، اعضا می بایست با ثبت تیک تایید، تعهد خود را نسبت به مفاد مرامنامه اعلام نمایند.

 

ثبت درخواست اعلام آمادگی ارائه مشاوره حقوقی

 

پس از ثبت تیک تعهدنامه و کلیک بر روی گزینه «ذخیره» درخواست اعلام آمادگی از سوی اعضا ثبت می گردد و مورد بررسی کارشناسان کمیسیون حقوق عامه جهت انجام هاهنگی لازم قرار می گیرد.

 

دریافت معرفی نامه و فرم‌ها

پس از کلیک بر روری گزینه «ذخیره»، امکان دریافت سه مستند در قالب PDF از جمله معرفی نامه، فرم تاییدیه حضور و ارائه خدمات و فرم مشخصات مشاوره گیرنده برای مخاطبان فراهم می‌گردد.

 

دریافت معرفی نامه اعلام آمادگی ارائه مشاوره حقوقی

 

راهنمای تکمیل فرم‌ها

پس از ثبت‌نام، سه مستند قابل دریافت خواهد بود:

 

1- معرفی‌نامه:

معرفی‌نامه مطابق فایل نمونه به صورت سیستمی و به نام شخص ایجاد خواهد شد. لازم است پس از دریافت، حتما مشخصات ثبت شده را بررسی کرده و در صورت وجود مغایرت، از طریق تیکت به معاونت مربوطه اطلاع‌رسانی گردد.

 

نمونه معرفی نامه به مساجد

 

2- فرم تایید حضور:

فرم تایید حضور مطابق فایل نمونه به صورت سیستمی و به نام شخص ایجاد خواهد شد. لازم است پس از دریافت، حتما مشخصات ثبت شده را بررسی کرده و در صورت وجود مغایرت، از طریق تیکت به معاونت مربوطه اطلاع‌رسانی گردد.

 

نمونه فرم حضور و غیاب

 

3- فرم اطلاعات اشخاص (مشاوره‌گیرندگان):

این فرم صرفاً جهت سهولت ثبت اطلاعات مشاوره‌گیرندگان در محل طراحی شده است. اطلاعاتی که باید از این افراد ثبت شود عبارتند از:

 

 

فرم مشخصات مشاوره گیرنده

 

ثبت گزارش

به منظور ثبت گزارشات خدمات حقوقی ارائه شده، متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به قسمت درخواست اعلام آمادگی ارائه مشاوره حقوقی، اقدام به ثبت گزارش خدمات حقوقی ارائه شده نمایند. به منظور ثبت گزارش، راهنمای ثبت گزارش مشاوره حقوقی رایگان را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *