نحوه ثبت نام در دوره های آموزشی مرکز

مقدمه با توجه به برگزاری دوره های آموزشی توسط مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، متقاضیان شرکت در دوره می توانند در این دوره های آموزشی شرکت نمایند که نحوه ثبت نام توسط متقاضیان در ادامه تشریح می گردد.   ثبت نام در دوره های آموزشی توسط اعضای مرکز با توجه به این که […]

راهنمای سامانه سما (شاکی و مشتکی عنه)

مقدمه با توجه به این که دادسرای انتظامی، مرجع رسیدگی به تخلفات وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده عضو مرکز است و رسیدگی به تخلفات از اهمیت زیادی برخوردار است، این امر مستلزم ایجاد سامانه ای جهت افزایش دقت، سرعت و شفاف سازی است. از این رو، سامانه سما جهت ثبت شکایات و رسیدگی به […]

رشته و صلاحیت های کارشناسان رسمی

مقدمه پروژه پالایش و بروزرسانی عناوین رشته و صلاحیت‌های کارشناسان رسمی با هدف استانداردسازی و آماده سازی زیرساخت و اطلاعات پایه جهت پیاده سازی کارا و اثربخش فرایندهایی همچون ارجاع کارشناسی، ارتقاء صلاحیت و مدیریت آموزش و ارتقاء مهارت کارشناسان از اسفند ماه سال 1398 آغاز و در شهریور ماه سال 1402 به همت همکاران […]

راهنمای ارتباط با سامانه 129

مقدمه آموزش مباحث حقوقی و آشنایی مردم با قوانین، از اصول مسلم حقوق است که در این میان، مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه با ارائه مشاوره به مردم در زمینه مسائل حقوقی نقش مهمی دارد. این مرکز در چند سال اخیر و در بخش‌های مختلف تقویت شد و در زمینه ارائه مشاوره حقوقی دستاوردهای جالب […]

نحوه ثبت درخواست خدمات حقوقی رایگان

مقدمه مردم و اعضای مرکز می‌توانند به منظور دریافت خدمات حقوقی رایگان، درخواست خود را به صورت سیستمی در سایت مرکز (برای مردم و مخاطبان خارج از مرکز) و یا در داخل پرتال مرکز (برای اعضای مرکز از جمله وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده) ثبت نمایند که پس از آن، درخواست توسط کارشناس واحدحقوق […]

نحوه ثبت درخواست حمایت قضایی

مقدمه مردم و اعضای مرکز که ایثارگر، جانباز، خانواده شهدا و غیره هستند می توانند به منظور دریافت حمایت های قضایی معاضدتی، درخواست خود را به صورت سیستمی در سایت مرکز (برای مردم و مخاطبان خارج از مرکز) و یا در داخل پرتال مرکز (برای اعضای مرکز از جمله وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده […]

راهنمای ثبت درخواست همکاری افتخاری

مقدمه اعضای محترم مرکز و افرادی که تمایل نسبت به همکاری افتخاری در حوزه های مختلف با مرکز دارند، می‌توانند درخواست خود را به صورت سیستمی در سایت مرکز (برای مردم و مخاطبان خارج از مرکز) و یا در داخل پرتال مرکز (برای اعضای مرکز) ثبت نمایند تا درخواست توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی قرار […]

سامانه مسیر

مقدمه فلسفه مشاوره اقناع زوجین برای سازش و بازگشت آنان به زندگی مشترک و ایجاد تأخیر نسبی در فرایند طلاق باهدف کنترل اقدام به طلاق‌های هیجانی است. مشاور صرفاً می‌تواند با گفتگو و اقناع و به‌دوراز هرگونه اجبار و تحمیل، «متقاضیان طلاق» را از امر طلاق منصرف نموده و آنان را به «متقاضیان درمان» تبدیل […]

راهنمای ثبت درخواست پشتیبانی (تیکت)

مقدمه فرایند تیکتینگ شامل ثبت درخواست پشتیبانی، بررسی درخواست، دریافت و بررسی پاسخ می­‌باشد که متناسب با نوع مخاطب در برخی از قسمت­‌ها متفاوت است. مخاطبان مرکز مطابق شکل زیر، دسته­‌بندی می­‌شوند که در ادامه فرایند تیکتینگ مربوط به مخاطبان مرکز تشریح می­‌گردد. ثبت درخواست پشتیبانی با توجه به این که این دسته از مخاطبان […]