راهنمای شکایت از کارشناس رسمی

مقدمه

دادسرای انتظامی، مرجع رسیدگی به تخلفات وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده عضو مرکز است و همچنین آن‌ها را تعقیب می‌نماید.

در صورت وجود شکایت از اعضای مرکز (وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده  وکارآموزان هر کدام)، فرد شاکی می‌تواند شکایت خود را به صورت الکترونیکی در قسمت ثبت شکایت انتظامی سایت مرکز، ثبت نماید.

 

 

ورود به سایت مرکز

جهت ثبت شکایت، ابتدا لازم است مخاطبان وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی سربرگ «سامانه‌ها» کلیک کرده و در ادامه بر روی گزینه «سامانه ثبت شکایت» کلیک نمایند.

 

سایت مرکز - سامانه ثبت شکایت

 

ثبت شکایت

مخاطبان پس از ورود به فرم ثبت شکایت، می‌بایست در قسمت اول شرایط ثبت درخواست شکایت را مطالعه نموده و در ادامه مبادرت به تکمیل اقلام اطلاعاتی در دسته‌بندی‌های ذیل ورزند.

  • – مشخصات شاکی
  • – مشخصات مخاطب شکایت (مشتکی عنه)
  • – مشخصات شکایت

شکایت

فرم ثبت شکایت انتظامی

 

مشخصات شاکی

در قلم اطلاعاتی نوع شاکی امکان انتخاب نوع و درج اطلاعات مورد نیاز با توجه به نوع شاکی فراهم شده است.

نوع شاکی

 

نکته: زمانی شاکی از اتباع خارجی باشد، این امکان فراهم شده است تا با انتخاب «اتباع خارجی»، به جای کد ملی، شماره گذرنامه خود را ثبت نمایید.

شاکی - اتباع خارجی

 

مشخصات مشتکی عنه

در قلم اطلاعاتی نوع مشتکی عنه، امکان انتخاب نوع مخاطب شکایت فراهم می باشد.

نوع مشتکی عنه

 

نکته: در زمانی که نوع مشتکی عنه یا مخاطب شکایت، هیئت کارشناسی انتخاب شود. امکان اضافه کردن مشتکی عنه با کیلک بر روی علامت «+» فراهم می شود.

هیئت کارشناسی

 

پس از ثبت شکایت و پرداخت هزینه مربوطه، سامانه یک شناسه درخواست جهت انجام پیگیری وضعیت فرایند ارائه می‌نماید.

شناسه ثبت شکایت

نکته 1: در صورتی که کارشناس رسمی مورد نظر جهت ثبت شکایت، از اعضای مرکز نمی باشد، خواهشمند است شکایت از مرجع مربوطه پیگیری گردد.

نکته 2: در صورتی که در قسمت مشخصات شکایت نام و نام خانوادگی عضو مورد نظر جست و جو شد و نتیجه‌ای یافت نشد، می توان با ثبت تیک «شخص مورد نظر یافت نشد» مبادرت به ورود اطلاعات مخاطب شکایت نمود اما لازم است ابتدا اطمینان حاصل شود که مخاطب شکایت مورد نظر از اعضای مرکز باشد تا از ثبت شکایت اشتباه از افرادی که عضو مراجع دیگری هستند جلوگیری گردد.

نکته 3: در صورتی که در قسمت مشخصات شکایت نام و نام خانوادگی عضو مورد نظر جست و جو شد و حسب تشابه اسمی تعداد زیادی گزینه مشابه نمایش داده شد، خواهشمند است از طریق اطلاعات دیگری که ارائه شده است نسبت به انتخاب فرد مورد نظر اقدام نموده تا از ثبت شکایت بر علیه کارشناس دیگر جلوگیری شود.

 

 

بررسی شکایت

پس از ثبت شکایت توسط شاکی، شکایت توسط معاون ارجاع دادسرای انتطامی مرکز بررسی و حسب صلاحدید ایشان به واحد مربوطه ارجاع و فرایند رسیدگی انتظامی طی خواهد شد.

پرتال مرکز - بررسی شکایات انتظامی ثبت شده

به اشتراک گذاری مطلب:

این مطلب برای شما مفید بود؟

6

آخرین ویرایش: 17 تیر 1401

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

با استفاده از فرم درخواست پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.