نحوه بررسی درخواست ارتقاء صلاحیت

مقدمه

پس از ثبت درخواست ارتقاء صلاحیت توسط کارشناسان رسمی متقاضی ارتقاء صلاحیت علمی، مطابق راهنمای ثبت درخواست ارتقاء صلاحیت علمی و بارگذاری گزارشات و مدارک مثبته علمی و تجربی در مورد دوره‌ها و تخصص‌هاي گذرانده شده که مرتبط با صلاحیت درخواستی و پرداخت هزینه مربوطه، درخواست به کارتابل کارمند ارتقاء صلاحیت ارسال می‌شود.

بررسی اولیه درخواست

پس از ثبت درخواست توسط کارشناس و پرداخت هزینه ارتقاء صلاحیت، کارمند ارتقای صلاحیت درخواست را مطابق فرم ها و چک لیست نمایش داده شده در شکل ذیل، بررسی می‌نماید.

در گام اول اطلاعات متقاضی، سوابق انتظامی، تاریخ آخرین ارتقاء صلاحیت‌های فعلی وی، صلاحیت درخواست شده، دوره‌ها و تخصص‌های گذرانده شده و مقطع و رشته‌های تحصیلی را بررسی می‌نماید و با پیش نیازهای صلاحیت درخواستی تطبیق می‌دهد.

 

درخواست ارتقاء صلاحیت علمی

 

در ادامه گزارشات کارشناسی بارگذاری شده را از منظر شکلی و کمیت، با توجه به رشته کارشناسی بررسی می‌نماید.

 

فهرست گزارشات کارشناسی بارگذاری شده

 

همانطور که بیان شد، نتیجه مجموع موارد بررسی شده و نطبیق داده شده با استانداردها و پیش نیازهای صلاحیت مورد تقاضا در چک لیست ذیل ثبت می‌شود.

 

چک لیست پیش نیازهای ارتقاء صلاحیت

 

در صورت الزامی بودن دوره کارورزی مطابق پیش نیازهای تدوین شده، وضعیت دوره طی شده و گزارشات مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

دوره کارورزی

 

ودر صورت تأیید اولیه توسط کارمند ارتقاء صلاحیت، درخواست جهت اظهارنظر برای کمیته تخصصی رشته مورد نظر ارسال می‌شود. در صورتی که مشکلی در مستندات بارگذاری شده وجود داشته باشد، با ذکر علت، درخواست به کارشناس متقاضی جهت اصلاح بازگردانده می‌شود.

 

بررسی درخواست در کمیته تخصصی

پس از بررسی پیش نیازهای ارتقاء صلاحیت توسط کارمند ارتقاء صلاحیت، درخواست وارد کارتابل اعضا محترم کمیته تخصصی در رشته مرتبط می‌گردد. به منظور بررسی درخواست‌های ارتقاء صلاحیت، اعضا محترم کمیته می‌بایست از قسمت سربرگ «کارشناسان» بر روی گزینه «درخواست های ارتقاء صلاحیت علمی» کلیک نمایند.

 

کارتابل اعضا کمیته تخصصی کارشناسی رسمی

 

با توجه به وضعیت درخواست‌ها، بر روی درخواست مورد نظر کلیک نموده و وارد مجموعه فرم‌های درخواست می‌شوند.

 

فهرست درخواست های ارتقاء صلاحیت

 

پس از بررسی کیفی گزارشات بارگذاری شده و اطلاعات مورد نیاز در درخواست، از قسمت نظرات کمیته کشوری، وارد فرم اظهار نظر اعضا کمیته تخصصی شده و مبادرت به ثبت نظر می‌نمایند.

 

فرم نظر کمیته

 

اعضا کمیته تخصصی محتوای گزارشات بارگذاری شده را بررسی نموده و نظرات خود را در قالب گزینه‌های ذیل ارائه می‌نمایند:

  • – تایید و رد
  • – نیاز به مصاحبه شفاهی
  • – نیاز به کارورزی

 

در صورت نیاز به مصاحبه، با ثبت تیک نیاز به برگزاری مصاحبه حضوری، اعلان مربوطه به متقاضی و کارمند ارتقاء صلاحیت داده می شود و در ادامه هماهنگی لازم جهت برگزاری جلسه مصاحبه فی ما بین کمیته و کارشناس صورت می‌پذیرد.

در صورتی که کمیته نظر به طی دوره­‌های کاروزی و یا آموزشی دهد، معاونت کارشناسان رسمی نظرات کمیته را از باب مدت زمان دوره جمع بندی نموده و درخواست را به کارتابل هیئت مدیره استان مربوطه جهت آغاز دوره کارورزی ارسال می‌نماید. در ادامه کارشناس اقدامات لازم جهت طی دوره کارورزی و یا دوره آموزشی مربوطه را انجام می­‌دهد و پس از آن کارشناس متقاضی، گزارشات و یا مستندات دوره­‌ گذرانده شده را در فرم درخواست ثبت و تکمیل می‌­نماید و مجدد درخواست به کارمند ارتقاء صلاحیت و کمیته ارسال می­‌گردد.

 

پس از اظهار نظر کمیته، معاونت کارشناسان رسمی مبادرت به جمع بندی نظرات اعضا گروه‌ها و ثبت تایید و یا رد نهایی می‌نماید.

نظرات کمیته تخصصی کشوری

 

صدور دفترچه و به روزرسانی سمپ

در صورت تایید درخواست توسط کمیته تخصصی و معاونت کارشناسان رسمی، درخواست جهت ثبت صلاحیت جدید در دفترچه به کارتابل کارمند صدور دفترچه ارسال می‎گردد. پس از تایید و ثبت تاریخ درج صلاحیت در دفترچه، کار به کارتابل هیئت مدیره استان جهت تحویل دفترچه و ثبت تاریخ تحویل ارسال می‌گردد. همچنین صلاحیت اخذ شده در سامانه CMS ثبت و به‌روزرسانی می گردد.

به اشتراک گذاری مطلب:

این مطلب برای شما مفید بود؟

0

آخرین ویرایش: 22 آذر 1401

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

با استفاده از فرم درخواست پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.