مقدمه
با توجه به افزایش روزافزون مخاطبان سامانه مدیریت ارجاعات کارشناسی رسمی (1515) و همچنین تنوع متقاضیان، امکان ثبت درخواست کارشناسی برای اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم گردیده است. لازمه ثبت درخواست، داشتن حساب کاربری فعال در سامانه می باشد. برای اشخاص حقوقی، پس از ثبت نام مطابق راهنمای ثبت نام، درخواست ایجاد حساب کاربری به استان مربوطه ارجاع داده می شود که در صورت تأیید درخواست، حساب کاربری برای متقاضی حقوقی ایجاد می گردد و به متقاضی اطلاع زسانی می شود. در ادامه، نحوه بررسی درخواست ایجاد حساب کاربری توسط کارشناسان و رئیس هیئت مدیره استان، تشریح می گردد.
نحوه بررسی درخواست ایجاد حساب کاربری
کارشناس یا رئیس هیئت مدیره استان، جهت بررسی درخواست های ایجاد حساب کاربری می بایست در پنل خود وارد منوی «اطلاعات پایه» و زیرمنوی «متقاضیان حساب کاربری» شود.
با کلیک بر این منو، لیست متقاضیان حساب کاربری نمایش داده می شود.
با کلیک بر رکورد مربوطه، اطلاعات درخواست نمایش داده می شود.
نکته: هنگام مشاهده اطلاعات، لازم است اطلاعات فردی نماینده سازمان از جمله، نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره همراه نماینده و همچنین، اطلاعات سازمان از جمله، نام کامل سازمان و شناسه ملی درج شده در فرم درخواست ایجاد حساب کاربری با اطلاعات درج شده در نامه رسمی دریافت شده از سازمان متقاضی مطابقت داده شود.
پس از مشاهده اطلاعات درخواست، می توان از بخش «عملیات»، نسبت به تأیید و رد درخواست، اقدام نمود.
با کلیک بر گزینه «رد درخواست»، در پنجره ظاهر شده مطابق شکل زیر، علت رد درخواست ثبت می شود و روی گزینه «بله، تأیید می کنم» کلیک می گردد.
با کلیک بر گزینه «تأیید و ایجاد حساب کاربری»، در پنجره ظاهر شده مطابق شکل زیر، روی گزینه «بله، تأیید می کنم» کلیک می شود.
در صورت تأیید درخواست، حساب کاربری شخص حقوقی ایجاد می شود و پیامکی جهت اطلاع رسانی به نماینده شخص حقوقی ارسال می گردد.