راهنمای استفاده از رایانامه سازمانی

مقدمه

رایانامه سازمانی، به سرویسی گفته می‌شود که بطور اختصاصی برای یک سازمان راه‌اندازی شده باشد و حساب‌های کاربری آن، تنها در اختیار کارمندان همان سازمان باشند. در حال حاضر رایانامه سازمانی جایگزین نامه‌نگاری و مکاتبات قدیمی شده و جایگاه خود را به‌ عنوان یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین سرویس‌های تبادل پیام پیدا کرده است. دیگر هیچ کسب و کار معتبری پیدا نمی‌شود که مدیران و کارکنان آن، آدرس رایانامه سازمانی نداشته باشند یا از رایانامه‌های رایگان استفاده کنند.

در راهنمای حاضر، نحوه استفاده از رایانامه سازمانی خدمت پرسنل و همکاران محترم مرکز توضیح داده می‌شود.

 

ورود به حساب کاربری

جهت استفاده از رایانامه سازمانی لازم است کاربران به آدرس mail.23055.ir مراجعه نمایند و مطابق شکل زیر با رایانامه و رمز خود وارد محیط کاربری شوند.

صفحه ورود

 

رایانامه

این بخش مطابق شکل زیر، امکان دسترسی به رایانامه‌ها و دریافت و ارسال آن‌ها را فراهم می‌کند.

رایانامه

 

در این بخش با کلیک بر گزینه «نامه جدید»، کاربران می‌توانند نسبت به ثبت رایانامه جدید اقدام نمایند.

ثبت نامه جدید

 

پس از کلیک بر این گزینه در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، اطلاعات دریافت کننده رایانامه و توضیحات لازم درج می‌گردد. پس از ثبت اطلاعات، روی گزینه «ارسال» کلیک می‌گردد.

ثبت ایمیل جدید

 

هنگام ثبت رایانامه جدید، با کلیک بر گزینه «افزودن پیوست» می‌توان فایل‌ها و اسناد مورد نظر را به متن پیام الصاق کرد.

افزودن پیوست

 

افزودن فایل

 

همچنین با کلیک بر گزینه «ذخیره در پیش نویس»، امکان ذخیره رایانامه به صورت پیش نویس فراهم می‌شود.

ذخیره در پیش نویس

 

تقویم

در این بخش امکان ثبت قرار ملاقات، زمان‌بندی کارها و همچنین ملاقات‌های مشترک با دیگران وجود دارد.

تقویم

 

با کلیک بر این گزینه، امکان مشاهده تقویم وجود دارد.

تقویم

 

جهت ثبت رویداد جدید می‌بایست مطابق شکل زیر، روی گزینه «رویداد جدید» کلیک شود.

زویداد جدید

 

با کلیک بر این گزینه، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، می‌توان نسبت به ایجاد رویداد جدید اقدام نمود.

ایجاد رویداد جدید

 

دفترچه نشانی

در این بخش امکان مدیریت مخاطبان وجود دارد.

دفترچه نشانی

 

با کلیک بر این گزینه، می‌توان لیست مخاطبان را مشاهده کرد و در صورت نیاز، مخاطب جدید ثبت نمود. جهت ثبت مخاطب جدید، مطابق شکل زیر روی گزینه «اضافه کردن مخاطب جدید» کلیک می‌شود.

افزودن مخاطب جدید

 

با کلیک بر این گزینه، در صفحه ظاهر شده می‌توان اطلاعات مخاطب جدید مورد نظر را ثبت نمود.

افزودن مخاطب جدید

 

کیف اسناد

این بخش امکان نگهداری و مدیریت فایل‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

کیف اسناد

 

با کلیک بر این گزینه، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، امکان بارگذاری فایل و افزودن سند جدید وجود دارد.

افزودن فایل و سند جدید

 

 

جستجوی رایانامه‌ها

با کلیک بر آیکن ذره بین می‌توان نسبت به جستجوی رایانامه‌ها اقدام نمود.

جستجو در رایانامه

جستجو در رایانامه ها

 

صندوق دریافت

با کلیک بر گزینه «صندوق دریافت»، کاربران می‌توانند رایانامه‌های دریافت شده خود را مشاهده نمایند.

صندوق دریافت

 

صندوق ارسال

با کلیک بر گزینه «صندوق ارسال»، کاربران می‌توانند رایانامه‌های ارسال شده خود را مشاهده نمایند.

صندوق ارسال

 

پیش نویس‌ها

کاربران می‌توانند رایانامه‌هایی را که به صورت پیش نویس ذخیره شده‌اند را در این بخش مشاهده نمایند و نسبت به ویرایش، ارسال و یا حذف آن‌ها اقدام کنند.

پیش نویس ها

 

هرزنامه

برخی از رایانامه‌های دریافتی مانند رایانامه‌های تبلیغاتی در این بخش قابل مشاهده هستند.

هرزنامه

 

 

سطل زباله

رایانامه‌های حذف شده در این بخش قابل مشاهده هستند.

 

سطل زباله

 

تنظیمات

در این بخش امکان انجام تنظیمات گوناگون مانند زبان، تنظیمات نامه، ثبت امضا، تقویم و مواردی از این قبیل وجود دارد.

تنظیمات

خروج از حساب کاربری

کاربران می­‌توانند جهت خروج از محیط کاربری، از طریق گزینه «خروج» اقدام نمایند.

خروج از حساب کاربری

به اشتراک گذاری مطلب:

این مطلب برای شما مفید بود؟

0

آخرین ویرایش: 12 دی 1401

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

با استفاده از فرم درخواست پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.

جستجو