مقدمه
مراکز استانی باید جهت استفاده ار نرم افزار مالی پیوست، نرم افزار FortiClient را روی سیستمهای خود نصب نمایند و سپس از طریق آیکون مربوط به نرم افزار مالی پیوست (Peyvast Shell) عملیات مالی خود را انجام دهند. در ادامه نحوه نصب و تنظیم نرم افزار FortiClient تشریح میگردد.
نحوه نصب نرم افزار FortiClient
مراکز استانی میبایست نرم افزار FortiClient را با توجه به سیستم عامل خود که می تواند 64 و یا 32 بیتی باشد، دانلود نمایند. جهت بررسی نوع سیستم عامل، ابتدا باید در «File Explorer» روی گزینه «This PC» کلیک راست شود.
گزینه «Properties» انتخاب می شود.
با کلیک بر این گزینه، در قسمت «System type» می توان نوع سیستم عامل را مشاهده نمود.
پیوند دانلود نرم افزار در نسخه 64 بیت (کلیک کنید)
پیوند دانلود نرم افزار در نسخه 32 بیت (کلیک کنید)
پس از دانلود نرم افزار، با کلیک روی آیکون نرم افزار، در پنجره ظاهر شده مطابق شکل زیر، روی گزینه «Run» کلیک میشود.
در گام بعد، در پنجره ظاهره شده، ابتدا روی گزینه «Yes, I have read and accept» و سپس روی گزینه «Next» کلیک میشود.
در مرحله بعد، جهت نصب نرم افزار روی گزینه «Install» کلیک میشود.
پس از تکمیل مراحل نصب، روی گزینه «Finish» کلیک میشود.
نحوه تنظیم نرم افزار FortiClient
کاربر میبایست پس از نصب نرم افزار، وارد محیط نرم افزار شود و تنظیمات اولیه نرم افزار را انجام دهد. لازم به ذکر است که مرحله تنظیمات، فقط یک بار پس از نصب نرم افزار انجام میشود. با کلیک بر آیکون مربوط به نرم افزار، پنجره زیر ظاهر میشود که روی گزینه مشخص شده در تصویر، کلیک میگردد و سپس روی گزینه «I accept» کلیک میشود.
در گام بعد، روی گزینه «Configure VPN» کلیک میشود.
با کلیک بر گزینه فوق، در پنجره ظاهر شده میبایست اطلاعات لازم ثبت شود.
در بخش «Connection Name» و «Description»، نام دلخواه کاربر در حالتی که کیبورد به زبان انگلیسی است، ثبت میشود.
در بخش «Remote Gateway»، عبارت «sg.23055.ir» ثبت میشود.
همچنین در این پنجره، باید گزینه «Customize port» فعال شود و مقدار عددی «9443» ثبت شود.
پس از ثبت موارد فوق، تغییرات اعمال شده با کلیک بر گزینه «save» ذخیره میشود.
پس از ذخیره اطلاعات، در پنجره ظاهر شده مطابق شکل زیر، میبایست «نام کاربری» و «رمز عبور» دریافت شده توسط استانها، به ترتیب در بخش «username» و «password» وارد شود.
نکته: قبل از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، لازم است از اتصال به اینترنت اطمینان حاصل شود. بدین منظور، با فشار دادن همزمان کلید «پنجره» و «R» از کیبورد، پنجره زیر باز می شود. در این پنجره عبارت «cmd» ثبت می گردد و روی گزینه «ok» کلیک می شود.
در این مرحله، در پنجره ظاهر شده، عبارت «ping 1.1.1.1 -t» توسط کاربر ثبت می شود که با فشردن کلید «enter» از کیبورد، این دستور اجرا می شود. در صورتی که سیستم به اینترنت متصل باشد، مطابق شکل زیر، پیغام «Reply from» ظاهر می شود.
اما در صورتی که اینترنت متصل نباشد، بعد از اجرای دستور فوق، مطابق شکل زیر، پیغام «Request timed out» ظاهر می شود.
هنگام اولین ورود، پس از ثبت نام کاربری و رمز عبور، پنجره زیر ظاهر می شود که لازم است روی گزینه «Yes» کلیک شود.
نکته: پیغام فوق هنگام ورود در دفعات بعدی، نمایش داده نمی شود.
پس از ثبت نام کاربری و رمز عبور، اتصال نرم افزار برقرار میشود و پنجره زیر ظاهر میگردد. جهت قطع اتصال، باید روی گزینه «Disconnect» کلیک شود.
نکته: لازم به ذکر است پس از انجام تنظیمات اولیه، در صورت نیاز به استفاده مجدد از نرم افزار، دیگر نیازی به انجام تنظیمات وجود ندارد و فقط نام کاربری و رمز عبور وارد میشود.
نکته: در صورت اتصال FortiClient، اینترنت قطع می شود و همانطور که پیش تر توضیح داده شد، در صورت اجرای دستور «ping 1.1.1.1 -t»، پیغام «Request timed out» ظاهر می شود.
نکته: کاربر می تواند با کلیک بر آیکون «» نسخه FortiClient را در سیستم خود مشاهده نماید.
استفاده از نرم افزار مالی پیوست
پس از انجام تنظیمات FortiClient و ثبت نام کاربری و رمز عبور، کاربران میبایست در سیستم خود روی آیکون مربوط به نرم افزار پیوست (Peyvast Shell) کلیک نمایند و جهت انجام عملیات مالی، وارد نرم افزار پیوست شوند.
نکته: پس از اتمام کار با نرم افزار پیوست، می بایست FortiClient قطع شود تا اینترنت مجدداً متصل گردد.
مراکز استانی میبایست نرم افزار FortiClient را از لینک زیر دانلود نمایند.
پیوند دانلود نرم افزار در نسخه 64 بیت (کلیک کنید)
پیوند دانلود نرم افزار در نسخه 32 بیت (کلیک کنید)