راهنمای ثبت درخواست مجوز تأسیس مرکز مشاوره خانواده

مقدمه

مشاوران خانواده که تمایل به تأسیس مرکز مشاوره دارند، می‌بایست مجوز مربوطه را از معاونت مشاوران خانواده اخذ نمایند. در این راستا، ابتدا باید درخواست مجوز تشکیل مرکز مشاوره، در سایت مرکز ثبت شود که پس از تأیید درخواست در صورت واجد شرایط بودن، مجوز تأسیس مرکز برای متقاضی صادر می‌شود. در ادامه نحوه ثبت درخواست مجوز تشکیل مرکز مشاوره تشریح می‌گردد.

ورود به پرتال

به منظور ثبت درخواست مجوز تشکیل مرکز مشاوره، مشاوران محترم می‌­بایست وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک نمایند.

ورود به پرتال

 

در صفحه ظاهر شده، مطابق شکل ذیل لازم است مشاوران از قسمت «ورود اعضا» نسبت به فعال‌سازی و ورود به محیط کاربری خود اقدام نمایند.

ورود اعضا

در صورت فعال نبودن حساب کاربری، ابتدا لازم است مطابق بخش 1 از شکل ذیل، از قسمت «فعال سازی حساب/ دریافت کلمه عبور» با ورود کد ملی، شماره موبایل و کد تصویر امنیتی، فعال‌سازی حساب صورت ‎گیرد. در صورتی که مشاوران پیش‌تر وارد حساب کاربری خود در پرتال مرکز شده باشند، از قسمت سمت چپ، بخش 2، نسبت به ورود به حساب کاربری خود اقدام می‌نمایند.

 

فعال سازی و ورود

 

نحوه ثبت درخواست مجوز تأسیس مرکز مشاوره خانواده

پس از ورود به پرتال، مشاوران خانواده می‌بایست از سربرگ «مشاوران خانواده»، و از منوی «تشکیل مرکز مشاوره خانواده» وارد فرم مربوطه شوند.

ثبت درخواست مجوز تأسیس مرکز مشاوره

 

با کلیک بر این منو، فرم ثبت درخواست ظاهر می‌شود که در این فرم، اطلاعات فردی، سوابق تحصیلی، سوابق پژوهشی به صورت خودکار و بر اساس اطلاعات از قبل ثبت شده متقاضی، ثبت می‌شوند.

سوابق تحصیلی، پژوهشی

 

در ادامه فرم، متقاضی می‌بایست سوابق اجرایی و مدیریتی خود را ثبت نماید که برای ثبت سوابق مربوطه، باید روی «+» کلیک شود.

سوابق اجرایی و مدیریتی

 

با کلیک بر «+»، فیلدهای مربوط به هر بخش نمایش داده می‌شود که می‌بایست توسط متقاضی تکمیل گردد.

سوابق اجرایی و مدیریتی

 

در ادامه فرم، متقاضی باید به سوالات درج شده در فرم پاسخ دهد و اطلاعات مکانی مرکز خود را ثبت نماید. جهت ثبت موقعیت مکانی مرکز، باید قلم اطلاعاتی استان، شهرستان و توضیحات تکمیل شود و از قسمت «موقعیت جغرافیایی»، موقعیت مرکز روی نقشه تعیین شود.

سوالات مدیریتی و اطلاعات مکانی

 

با کلیک بر گزینه «موقعیت جغرافیایی»، در نقشه نمایش داده شده، موقعیت مکانی مرکز انتخاب می‌شود و پس از انتخاب، روی گزینه «انتخاب موقعیت» کلیک می‌شود.نقشه

پس از تکمیل اطلاعات، متقاضی می‌بایست بخش تعهدنامه را تکمیل نماید و جهت نهایی کردن درخواست، روی گزینه «ذخیره» کلیک کند.

تعهدنامه

پس از ثبت درخواست، درخواست جهت بررسی برای کارشناس معاونت مشاوران و  کمیته تعیین صلاحیت ارسال می‌گردد.

 

 

بررسی درخواست مجوز تأسیس مرکز مشاوره خانواده توسط کارشناس معاونت مشاوران خانواده

پس از ثبت درخواست توسط مشاوران خانواده، کارشناس معاونت مشاوران خانواده می‌بایست درخواست را بررسی کند. جهت بررسی درخواست، کارشناس معاونت مشاوران خانواده باید در کارتابل خود روی رکورد درخواست ثبت شده کلیک نماید.

مشاهده درخواست در پنل کارشناس معاونت

 

 

با کلیک روی رکورد اطلاعات، روی گزینه «تخصیص به من» کلیک می‌شود.

تخصیص به من

 

پس از تخصیص درخواست، کارشناس معاونت مشاوران باید درخواست را بررسی و نظر خود را ثبت نماید. پس از ثبت توضیحات و بروزرسانی، کارشناس معاونت مشاوران باید در صورت تأیید درخواست، روی گزینه «تأیید درخواست» کلیک نماید و در غیر این صورت جهت اصلاح اطلاعات و یا عدم تأیید، گزینه‌های «اصلاح درخواست» و «عدم تأیید» را انتخاب نماید.

بررسی درخواست

 

در صورت تأیید درخواست توسط کارشناس معاونت، درخواست جهت بررسی به کمیته تعیین صلاحیت ارسال می‌گردد.

 

بررسی درخواست مجوز تأسیس مرکز مشاوره خانواده توسط کمیته تعیین صلاحیت

پس از تأیید درخواست توسط کارشناس معاونت مشاوران، درخواست جهت بررسی برای کمیته تعیین صلاحیت ارسال می‌گردد. جهت بررسی درخواست، عضو کمیته باید در کارتابل خود روی رکورد درخواست ثبت شده کلیک نماید.

رکورد درخواست در کارتابل عضو کمیته

 

با کلیک روی رکورد اطلاعات، روی گزینه «تخصیص به من» کلیک می‌شود.

تخصیص به من

پس از تخصیص درخواست، عضو کمیته باید درخواست را بررسی و نظر خود را در هر بخش ثبت نماید.

بررسی سوابق تحصیلی

در این بخش، سوابق تحصیلی متقاضی توسط عضو کمیته بررسی می‌شود.

بررسی سوابق تحصیلی

 

در صورتی که سوابق تحصیلی مورد تأیید باشد، عضو کمیته باید امتیاز مربوط به این بخش را ثبت نماید.

ثبت امتیاز سوابق تحصیلی

بررسی سوابق پژوهشی

در این بخش، عضو کمیته سوابق پژوهشی متقاضی را مشاهده و بررسی می‌نماید.

بررسی سوابق پژوهشی

 

در صورتی که متقاضی دارای مقاله علمی، پژوهشی و یا طرح پژوهشی باشد، عضو کمیته باید امتیاز مربوط به این بخش را ثبت نماید.

تأیید سوابق پژوهشی

بررسی سوابق اجرایی در مشاوره

در این بخش، سوابق اجرایی در مشاوره توسط عضو کمیته بررسی می‌گردد.

بررسی سوابق اجرایی در مشاوره

 

در صورتی که متقاضی دارای مرکز مشاوره باشد، عضو کمیته باید امتیاز مربوط به این بخش را ثبت کند.

بررسی سوابق اجرایی

بررسی سوابق مدیریتی

در این بخش، عضو کمیته سوابق مدیریتی متقاضی را بررسی می‌کند.

بررسی سوابق مدیریتی

 

در صورتی که متقاضی دارای سوابق مدیریتی در سطح کلان/ استانی باشد، عضو کمیته می‌بایست امتیاز مربوط به این بخش را ثبت نماید.

بررسی سوابق مدیریتی

 

همچنین بخش سوالات مدیریتی و اطلاعات مکانی مرکز، توسط عضو کمیته بررسی می‌شود و «برنامه مدیریت» و «توانمندی‌های مدیریتی»، امتیازدهی می‌گردد.

بررسی موارد مدیریتی

 

پس از بررسی تمام بخش‌های درخواست، عضو کمیته نظر نهایی خود را ثبت و بروزرسانی می‌کند.

ثبت نظر نهایی

 

پس از ثبت نظر نهایی، در صورت تأیید درخواست می‌بایست روی گزینه «تأیید درخواست» کلیک شود و در غیر این صورت، باید گزینه‌های «تأیید مشروط درخواست» و «عدم تأیید» انتخاب شوند.

نتیجه بررسی

 

به اشتراک گذاری مطلب:

این مطلب برای شما مفید بود؟

0

آخرین ویرایش: 29 مهر 1402

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

با استفاده از فرم درخواست پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.

جستجو