مقدمه
فرایند تیکتینگ شامل ثبت درخواست پشتیبانی، بررسی درخواست، دریافت و بررسی پاسخ میباشد که متناسب با نوع مخاطب در برخی از قسمتها متفاوت است. مخاطبان مرکز مطابق شکل زیر، دستهبندی میشوند که در ادامه فرایند تیکتینگ مربوط به مخاطبان مرکز تشریح میگردد.
ثبت درخواست پشتیبانی
با توجه به این که این دسته از مخاطبان در سامانه مرکز فاقد حساب کاربری هستند، باید با مراجعه به سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» و مطابق شکل زیر، در بخش بالایی صفحه، با کلیک بر روی گزینه «پشتیبانی» وارد صفحه مربوط به ثبت درخواست پشتیبانی شوند.
همچنین مخاطبان مرکز میتوانند از طریق قسمت انتهایی صفحه سایت نیز وارد صفحه مربوطه شوند.
با کلیک بر روی گزینه «پشتیبانی»، در صفحه ظاهر شده بر روی گزینه «ارسال درخواست پشتیبانی» کلیک میشود.
با کلیک بر روی این گزینه، در فرم ظاهر شده باید در قسمت «جزئیات ثبت درخواست» اقلام اطلاعاتی مربوط به فرد درخواست دهنده همچون «نام»، «نام خانوادگی»، «کد ملی»، «شماره تلفن همراه» و «رایانامه» تکمیل شوند. پس از آن در قسمت «شرح درخواست»، متناسب با نوع درخواست متقاضی، «دپارتمان» و «موضوع درخواست» انتخاب و «توضیحات» لازم ثبت میگردد. در صورت نیاز به الصاق مستندات، میتوان با توجه به حجم فایل و فرمتهای مشخص شده در انتهای فرم، مستند مورد نظر را از قسمت «Choose File» به درخواست پیوست کرد و در نهایت درخواست را ارسال نمود.
پس از ثبت درخواست، پیغامی مشابه شکل زیر به نمایش درمیآید و همزمان پیامکی برای مخاطب ارسال میشود که در آن شماره پیگیری درخواست ثبت شده به منظور انجام پیگیریهای آتی، ذکر شده است.
پس از بررسی درخواست توسط کارشناسان دپارتمان مورد نظر و ارائه پاسخ، نتیجه از طریق پیامک، مشابه شکل زیر، به مخاطب اطلاع داده میشود.