مقدمه
نیروی انسانی، مهمترین و اثربخشترین عامل در دستیابی به اهداف هر سازمان میباشد. ایجاد عوامل انگیزشی میتواند سبب افزایش مسئولیتپذیری و در پی آن ارائه خدمات با کیفیت مطلوب شود. واژه رفاه سازمانی در مدیریت منابع انسانی به فراهم کردن شرایطی برای کارکنان اطلاق میشود که شرایط کاری را برای آنها به شکل محسوسی تحت تاثیر قرار میدهد و شامل مجموع فعالیتهایی میشود که مسائل و مشکلات کارکنان را حل نموده و بسیاری از نیازهای سازمان مانند نیازهای مادی معنوی و جسمی را برطرف مینماید. به همین دلیل بسیاری از سازمانها برنامههای رفاهی خود را با توجه به نیازهای کارکنان خود و با هدف تامین رضایت ایشان انجام میدهند.
امور رفاهی مرکز
کمیسیون امور فرهنگی و رفاهی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در راستای دستیابی به اهداف فوق الذکر، اقدام به ایجاد تسهیلات رزرو محل اقامت نموده است. در ادامه نحوه ثبت نام و بهره برداری از این تسهیلات توضیح داده میشود.
ورود به پرتال
به منظور ثبت درخواست، پرسنل محترم مرکز میبایست وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک نمایند.
در صفحه ظاهر شده، مطابق شکل زیر لازم است کارمندان از قسمت «ورود کارمندان و همکاران مرکز» نسبت به فعال سازی و ورود به محیط کاربری خود اقدام نمایند.
در صورت فعال نبودن حساب کاربری، ابتدا لازم است مطابق بخش 1 از شکل زیر و از قسمت «فعال سازی حساب/ دریافت کلمه عبور» با ورود کد ملی، شماره موبایل و کد تصویر امنیتی، فعال سازی حساب صورت گیرد.
رزرو اقامتگاه
پس از ورود به محیط کاربری، کارمندان میتوانند در سربرگ «رفاهیات»، از منوی «رزرو اقامتگاه» نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند.
با ورود به این منو، مطابق شکل زیر میتوان اقامتگاه مورد نظر را رزرو نمود.
در فرم ظاهر شده، تاریخ رزرو تعیین میشود و اطلاعات محل اقامت مطابق شکل زیر ثبت میگردد.
پس از انتخاب استان محل اقامت، شهر محل اقامت تعیین میشود.
پس از تعیین استان و شهر محل اقامت، نام اقامتگاه تعیین میگردد.
پس از تعیین نام اقامتگاه، اطلاعات اتاق/واحد در بخش مشخص شده، ثبت میشود.
پس از تکمیل اطلاعات محل اقامت، اطلاعات همراهان درج میگردد. جهت ثبت اطلاعات همراهان بر روی گزینه «+» کلیک میشود.
با کلیک بر روی این گزینه، در بخش ظاهر شده اطلاعات همراهان ثبت میشود و بر روی گزینه ذخیره کلیک میشود.
بررسی درخواست توسط کمیسیون
پس از ثبت درخواست توسط کارمندان، درخواست توسط کمیسیون رفاهی بررسی میشود و مورد تأیید و یا عدم تأیید/ نیاز به اصلاح قرار میگیرد. در صورت تأیید، درخواست خاتمه پبدا میکند و متقاضی میبایست معرفی نامه به اقامتگاه را از کمیسیون دریافت نماید. در صورتی که نیاز به اصلاح باشد، درخواست جهت بررسی و ویرایش به کارتابل متقاضی باز میگردد و در ادامه متقاضی مجدداً میتواند درخواست را به کارشناس کمیسیون ارجاع دهد. همچنین در صورت عدم تأیید، درخواست جهت مشاهده به کارتابل متقاضی باز میگردد.