نحوه ثبت نام در سامانه مدیریت ارجاعات کارشناسی رسمی (1515)

مقدمه

یکی از فرایندهای اصلی نظام کارشناسی، فرایند ارجاع کار به کارشناس است که مستلزم انجام فعالیت‌هایی مانند انتخاب کارشناس و ارجاع موضوع به وی می‌باشد. سامانه 1515 در راستای جلوگیری، کاهش و حذف آسیب های موجود در فرایند ارجاع کارشناس، طراحی و پیاده ‎سازی شده است تا بتواند راه‌حلی برای مشکلات و مسائل موجود در نظام کارشناسی رسمی، ارائه کند. سامانه 1515 به آدرس «www.1515.ir» با ارائه فرایند استاندارد و بهینه‌سازی شده و فراهم آوردن چارچوب گزارش‌نویسی مدون برای هر رشته و صلاحیت، تحولی بزرگ در راستای ارتقای نظام کارشناسی رسمی در کشور ایجاد نموده است.

جهت ثبت نام در سامانه 1515، اشخاص حقیقی و حقوقی می بایست فرم ثبت نام را تکمیل نمایند تا حساب کاربری ایشان در سامانه ایجاد شود. در خصوص اشخاص حقیقی، به محض تکمیل فرم، کاربری ایجاد می شود و این اشخاص امکان ورود به سامانه جهت ثبت درخواست را خواهند داشت. اما در خصوص اشخاص حقوقی، پس از تکمیل فرم ثبت نام، درخواست حساب کاربری باید توسط استان مربوطه بررسی شود و در صورت تأیید، کاربری ایجاد می گردد و به متقاضی حقوقی اطلاع رسانی می شود. در ادامه نحوه تکمیل فرم ثبت نام تشریح می گردد.

 

نحوه ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه

متقاضیان حقیقی جهت تکمیل فرم ثبت نام، می بایست ابتدا به فرم ثبت نام  مراجعه نمایند. در این فرم مطابق شکل زیر، اطلاعات مربوط به استان، شهر، نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره همراه و جنسیت تکمیل می شود و رمز عبور توسط متقاضی تعیین می گردد. پس از تکمیل اطلاعات، روی گزینه «تأیید اطلاعات» کلیک می شود.

نکته: شماره همراه باید متعلق به کد ملی درج شده باشد.
نکته: رمز عبور باید حداقل 8 کاراکتر و شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، عدد و یکی از نمادهای (@ , ! , _ , – ) باشد.
ثبت نام اشخاص حقیقی

 

پس از کلیک بر گزینه «تأیید اطلاعات»، رمز یکبار مصرف به شماره همراه ثبت شده هنگام ثبت نام، ارسال می شود که متقاضی می بایست رمز را در بخش مربوطه وارد نماید و عبارت امنیتی را ثبت کند. پس از ثبت رمز، روی گزینه «تأیید اطلاعات» کلیک می شود.

تأیید دو عاملی

 

پس از کلیک بر گزینه «تأیید اطلاعات»، کاربر وارد محیط کاربری خود می شود و می تواند نسبت به ثبت درخواست کارشناسی اقدام نماید.

محیط کاربری

 

نکته: پس از خروج از محیط کاربری، برای ورود مجدد، می بایست مطابق شکل زیر، از فرم ورود به سامانه، وارد محیط کاربری شد. در این فرم، رمز عبور، رمز تعریف شده هنگام ثبت نام است.

فرم ورود

 

نکته: جهت تغییر رمز عبور، می توان از بخش «اطلاعات فردی» مطابق شکل زیر اقدام نمود.

اطلاعات فردی

تغییر کلمه عبور

تغییر رمز عبور

 

نحوه ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه

متقاضیان حقوقی جهت تکمیل فرم ثبت نام، می بایست ابتدا به فرم ثبت نام  مراجعه نمایند. در این فرم مطابق شکل زیر، اطلاعات مربوط به استان، شهر، نام و نام خانوادگی نماینده شخص حقوقی، کد ملی نماینده، شماره همراه نماینده، جنسیت نماینده، سمت نماینده شخص حقوقی تکمیل می شود و معرفی نامه سازمان/ شرکت، بارگذاری می گردد. همچنین در صورت نیاز نام مکاتباتی سازمان درج می شود و سازمان متقاضی بر اساس شناسه ملی و یا نام سازمان جستجو و ثبت می گردد و رمز عبور توسط نماینده تعیین می شود. پس از تکمیل اطلاعات، روی گزینه «تأیید اطلاعات» کلیک می شود.

نکته: شماره همراه باید متعلق به کد ملی درج شده باشد.
نکته:حداکثر حجم مجاز برای معرفی نامه 2 مگابایت و فرمت مجاز معرفی نامه، pdf,png,.bmp,.jpeg,.jpg می باشد.

ثبت نام اشخاص حقوقی

ثبت نام اشخاص حقوقی

نکته: جهت درج نام سازمان متقاضی، باید شناسه ملی یا بخشی از نام سازمان/ شرکت ثبت شود و از لیست نمایش داده شده انتخاب گردد. همچنین می توان با کلیک بر آیکن «»، نام سازمان را مطابق شکل زیر، جستجو کرد.

جستجوی نام سازمان

 

نکته: در صورتی که سازمان متقاضی از طریق جستجو یافت نشد، روی گزینه «سازمان حقوقی مورد نظر را یافت نکردید؟» کلیک می شود و اطلاعات مربوط به نام سازمان/شرکت و شناسه ملی مطابق شکل زیر، تکمیل می گردد.

یافت نشدن سازمان

 

نکته: رمز عبور باید حداقل 8 کاراکتر و شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، عدد و یکی از نمادهای (@ , ! , _ , – ) باشد.

 

پس از کلیک بر گزینه «تأیید اطلاعات»، رمز یکبار مصرف به شماره همراه ثبت شده هنگام ثبت نام، ارسال می شود که متقاضی می بایست رمز را در بخش مربوطه وارد نماید و عبارت امنیتی را ثبت کند. پس از ثبت رمز، روی گزینه «تأیید اطلاعات» کلیک می شود.

تأیید دو عاملی

 

پس از کلیک بر گزینه «تأیید اطلاعات»، درخواست ایجاد کاربری به استان مربوطه ارسال می گردد و در صورت تأیید درخواست توسط استان، کاربری شخص حقوقی ایجاد می شود و به متقاضی اطلاع رسانی می گردد.

نکته: برای ورود، می بایست مطابق شکل زیر، از فرم ورود به سامانه، وارد محیط کاربری شد. در این فرم، شماره تلفن همراه نماینده شخص حقوقی و رمز تعریف شده هنگام ثبت نام، جهت ورود به محیط کاربری وارد می شود.

 

فرم ورود

 

نکته: جهت تغییر رمز عبور، می توان از بخش «اطلاعات فردی» مطابق شکل زیر اقدام نمود.

اطلاعات فردی

تغییر کلمه عبور

تغییر رمز عبور

به اشتراک گذاری مطلب:

این مطلب برای شما مفید بود؟

0

آخرین ویرایش: 6 تیر 1403

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

با استفاده از فرم درخواست پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.

جستجو