مقدمه
نیروی انسانی، مهمترین و اثربخشترین عامل در دستیابی به اهداف هر سازمان میباشد. ایجاد عوامل انگیزشی میتواند سبب افزایش مسئولیتپذیری و در پی آن ارائه خدمات با کیفیت مطلوب شود. واژه رفاه سازمانی در مدیریت منابع انسانی به فراهم کردن شرایطی برای کارکنان اطلاق میشود که شرایط کاری را برای آنها به شکل محسوسی تحت تاثیر قرار میدهد و شامل مجموع فعالیتهایی میشود که مسائل و مشکلات کارکنان را حل نموده و بسیاری از نیازهای سازمان مانند نیازهای مادی معنوی و جسمی را برطرف مینماید. به همین دلیل بسیاری از سازمانها برنامههای رفاهی خود را با توجه به نیازهای کارکنان خود و با هدف تامین رضایت ایشان انجام میدهند.
امور رفاهی مرکز
کمیسیون امور فرهنگی و رفاهی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در راستای دستیابی به اهداف فوق الذکر، اقدام به ایجاد تسهیلاتی همچون اردوی زیارتی نموده است. در ادامه نحوه ثبت نام و بهره برداری از این تسهیلات توضیح داده میشود.
فرایند ثبت درخواست اردوی زیارتی
جهت ثبت درخواست اردوی زیارتی، ابتدا لازم است کارمندان مرکز وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک نمایند.
در صفحه ظاهر شده، مطابق شکل زیر لازم است کارمندان از قسمت «ورود کارمندان و همکاران مرکز» نسبت به فعال سازی و ورود به محیط کاربری خود اقدام نمایند.
در صورت فعال نبودن حساب کاربری، ابتدا لازم است مطابق بخش 1 از شکل زیر و از قسمت «فعال سازی حساب/ دریافت کلمه عبور» با ورود کد ملی، شماره موبایل و کد تصویر امنیتی، فعال سازی حساب صورت گیرد.
ثبت درخواست اردوی زیارتی
پس از ورود به محیط کاربری، مطابق شکل زیر از سربرگ «رفاهیات» و در منوی «اردوی زیارتی خانوادگی»، می توان نسبت به ثبت درخواست اقدام نمود.
پس از کلیک بر این منو، در فرم ظاهر شده مطابق شکل زیر، می بایست اطلاعاتی از قبیل استان محل زیارت، شماره تماس اضطراری، شهر محل اقامت و نام محل/اقامتگاه تکمیل گردد.
در قسمت «لیست نفرات همراه»، با کلیک بر روی دکمه «+» مطابق شکل زیر می توان مشخصات افراد همراه را ثبت نمود.
در منوی ظاهر شده در بخش «لیست نفرات همراه»، اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، نسبت، کد ملی، جنسیت و سایر موارد مربوطه تکمیل می شود و جهت ثبت نهایی درخواست، روی دکمه «ذخیره» کلیک می شود.
پس از ثبت درخواست، درخواست جهت بررسی به کارتابل کارشناس مربوطه ارسال می شود و نتیجه بررسی به متقاضی اطلاع رسانی می گردد.
بررسی درخواست توسط کمیسیون
پس از ثبت درخواست توسط کارمندان، درخواست توسط کمیسیون رفاهی بررسی میشود و مورد تأیید و یا عدم تأیید/ نیاز به اصلاح قرار میگیرد. در صورت تأیید، درخواست خاتمه پبدا میکند. در صورتی که نیاز به اصلاح باشد، درخواست جهت بررسی و ویرایش به کارتابل متقاضی باز میگردد و در ادامه متقاضی مجدداً میتواند درخواست را به کارشناس کمیسیون ارجاع دهد. همچنین در صورت عدم تأیید، درخواست جهت مشاهده به کارتابل متقاضی باز میگردد.