مقدمه
با توجه به افزایش تعرفه تمدید پروانه، آن دسته از اعضای مرکز که از ابتدای مهرماه تا زمان ابلاغ تعرفه جدید، نسبت به پرداخت هزینه تمدید مطابق تعرفه پیشین اقدام نموده اند، میبایست ما به التفاوت هزینه تمدید را پرداخت نمایند. در ادامه نحوه پرداخت هزینه، تشریح میگردد.
ورود به پرتال
به منظور پرداخت ما به التفاوت هزینه تمدید، اعضای مرکز میبایست وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک نمایند.
در صفحه ظاهر شده، مطابق شکل ذیل لازم است اعضای مرکز از قسمت «ورود اعضا» نسبت به فعالسازی و ورود به محیط کاربری خود اقدام نمایند.
در صورت فعال نبودن حساب کاربری، ابتدا لازم است مطابق بخش 1 از شکل ذیل، از قسمت «فعال سازی حساب/ دریافت کلمه عبور» با ورود کد ملی، شماره موبایل و کد تصویر امنیتی، فعالسازی حساب صورت گیرد. در صورتی که اعضای مرکز پیشتر وارد حساب کاربری خود در پرتال مرکز شده باشند، از قسمت سمت چپ، بخش 2، نسبت به ورود به حساب کاربری خود اقدام مینمایند.
پرداخت باقیمانده مبلغ تمدید
اعضای مرکز میبایست پس از ورود به کارتابل خود، از سربرگ «تمدید پروانه» وارد منوی «پرداخت باقیمانده مبلغ تمدید» شوند.
پس از ورود به این منو، در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، رکورد اطلاعات مربوط به هزینه تمدید ظاهر میشود.
با کلیک بر رکورد مربوطه، اعضای مرکز میتوانند با کلیک بر گزینه «پرداخت» نسبت به پرداخت هزینه اقدام نمایند.
با کلیک بر این گزینه، در صفحه ظاهر شده مجدداً روی گزینه «پرداخت» کلیک میشود و با اتصال به درگاه پرداخت، پرداخت هزینه صورت میگیرد.
پس از پرداخت، وضعیت درخواست به «پرداخت شده» تغییر میکند و رئیس هیئت مدیره استان نیز میتواند وضعیت پرداخت را در کارتابل خود مشاهده نماید.