راهنمای ثبت نام تسهیلات مسکن

مقدمه  تعاونی مسکن مرکز به منظور تامین مسکن کارمندان و اعضا محترم مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و اجرای سیاست های شورای راهبردی مسکن، اقدام به عضو گیری نموده است. اعضای محترم و کارکنان ستادی و استانی مرکز می‌توانند جهت ثبت نام در طرح تسهیلات مسکن از طریق پرتال مرکز اقدام […]

راهنمای تمدید پروانه وکالت

مقدمه  وکلا می‌بایست بعد از گذشت یک بازه زمانی مشخص و اتمام اعتبار پروانه وکالت، مبادرت به تمدید اعتبار پروانه خود نمایند، که این تمدید برای وکلا یکساله و یا دو ساله است.   نحوه تمدید اعتبار پروانه پرداخت در سامانه عدل ایران 1) وکلا می‌بایست به منظور تمدید پروانه، قبل از اتمام اعتبار خود، […]

راهنمای برنامه معاضدتی

مقدمه کمسیون‌های ارجاع و معاضدت استانی می‌بایست در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به برنامه ریزی حضور وکلا در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری‌ها و یا سامانه 129 را اقدام نمایند. در این راستا، امکان انجام برنامه ریزی و ابلاغ به وکلا از طریق پرتال اعضای مرکز، فراهم شده است و کمسیون‌های ارجاع و […]

راهنمای شرکت در انتخابات شوراهای عالی وکلا و کارشناسان

مقدمه از نظر برخی از صاحب نظران علوم اجتماعی، حق رأی از حقوق طبیعی و فردی انسان ها محسوب می گردد که افراد در استفاده یا عدم استفاده از آن، حق انتخاب دارند. اما از نظر عده دیگری از صاحبنظران این حوزه، حق رأی یک تکلیف است، یعنی تک تک افراد مسئولیت دارند که به […]

راهنمای ثبت نام انتخاب شوراهای عالی وکلا و کارشناسان رسمی

مقدمه سومین دوره انتخابات شوراهای عالی وکلا و کارشناسان رسمی به صورت الکترونیکی در سامانه پرتال اعضا مرکز برگزار خواهد شد. در گام اول متقاضیان نامزدی انتخابات طی فرایند ثبت نام انتخابات، در پرتال مبادرت به ثبت درخواست می نمایند. در این فرایند، وکلا و کارشناسان رسمی محترم دارای پروانه با وضعیت پرونده «فعال» (موارد […]

راهنمای ثبت نام رویداد لایحه برتر

مقدمه وکلا و کارآموزان وکالت محترم مرکز و کانون می‌توانند جهت شرکت در رویداد لایحه برتر، لوایح خود را در سامانه ثبت نمایند تا در ادامه لوایح ارسالی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و لوایح برتر انتخاب شوند. در ادامه، نحوه ثبت درخواست در رویداد لایحه به تفکیک وکلا و کارآموزان وکالت محترم مرکز […]

راهنمای ثبت درخواست پشتیبانی (تیکت)

مقدمه فرایند تیکتینگ شامل ثبت درخواست پشتیبانی، بررسی درخواست، دریافت و بررسی پاسخ می­‌باشد که متناسب با نوع مخاطب در برخی از قسمت­‌ها متفاوت است. اعضای مرکز مطابق شکل زیر، دسته­‌بندی می­‌شوند که در ادامه فرایند تیکتینگ مربوط به اعضای مرکز تشریح می­‌گردد. ثبت درخواست پشتیبانی اعضای مرکز می‌توانند از طریق ورود به محیط کاربری […]

راهنمای ثبت درخواست وکیل معاضدتی و تسخیری

مقدمه معاضدت در لغت به معنای یکدیگر را یاری کردن، کمک کردن و بازوی یکدیگر بودن است. معاضدت حقوقی نیز به مفهوم کمک کردن به فرد نیازمند در رسیدگی قضایی و طی فرایند دادرسی برای تحقق برابری و عدالت می‌باشد. وکالت معاضدتی وکالتی است که برای خواهانی که شخصاً توانایی پرداخت حق الوکاله را ندارد، […]

راهنمای ثبت درخواست کارت شناسایی، صدور پروانه و دفترچه

مقدمه کارشناسان رسمی و وکلا می‌توانند پس از فعال شدن CMS خود، در سامانه درخواست کارت شناسایی، صدور پروانه و دفترچه دهند. همچنین کارآموزان محترم وکالت نیز می‌توانند پس از فعال شدن CMS خود، نسبت به ثبت درخواست کارت شناسایی اقدام نمایند. در ادامه مراحل ثبت درخواست تشریح می‌گردد. ورود به پرتال جهت ثبت درخواست […]

راهنمای ثبت درخواست وکالت تخصصی

مقدمه یک وکیل به مثابه یک پزشک یا یک مهندس هیچگاه قادر نخواهد بود نسبت به کلیه امور و موضوعات مختلف متنوع حقوقی ـ قانونی تسلط کامل و تخصص داشته باشد. نیاز امروزه جامعه در ارتباط با مسائل حقوقی ایجاب می‌کند که متخصصین حقوقی به امر وکالت بپردازند. شما به عنوان یک موکل اگر در […]