مقدمه
وکلا میبایست بعد از گذشت یک بازه زمانی مشخصی مبادرت به تمدید اعتبار پروانه خود نمایند، که این تمدید برای وکلا یکساله و یا دو ساله است.
نحوه تمدید اعتبار پروانه
پرداخت در سامانه عدل ایران
1) به منظور تمدید پروانه، قبل از اتمام اعتبار خود، ابتدا لازم است هزینه تمبر مالیاتی را پرداخت نمایند. بدین منظور از دو طریق میتوانند نسبت به پرداخت هزینه تمبر مالیاتی مبادرت ورزند:
- مراجعه به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک
- پرداخت آنلاین از طریق سامانه عدل ایران به آدرس «www.lawyer.adliran.ir»
ورود به پرتال
2) پس پرداخت هزینه تمبر مالیاتی، در ادامه وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلید مینمایید.
3) پس از ورود به صفحه ورود، از قسمت ورود اعضا وارد صفحه مربوطه میشوید.
4) پس از ورود نام کاربری و رمز عبور وارد محیط کاربری میشوید.
ورود به فرم درخواست تمدید
5) پس از ورود به محیط کارتابل، با کلید بر روی سربرگ «تمدید پروانه» وارد فرم «درخواست تمدید پروانه» میشوید.
ثبت درخواست
6) همانطور که فرم تمدید وکلا ملاحظه میشود، در قسمت جزئیات درخواست، یکسری اقلام اطلاعاتی از جمله تاریخ و ساعت ثبت درخواست، مشخصات وکیل و تاریخ اعتبار فعلی نشان داده شده است. در ادامه دو قلم اطلاعاتی «بارگذاری مفاصاحساب» و «بارگذاری مستندات معاضدت» میبایست توسط متقاضی بارگذاری گردد و در انتهای فرم در صورت نیاز، متقاضی میتواند مواردی را در قسمت توضیحات ثبت نموده و درخواست خود را ثبت نماید.
بررسی درخواست
7) پس از بارگذاری مستندات مربوطه در فرم و ثبت درخواست، درخواست جهت بررسی به واحد مربوطه از جمله دادسرا، کمیسیون معاضدت و یا در نهایت به کارتابل ریاست هیئت مدیره استانی مورد نظر ارسال میگردد. در صورت تایید وضعیت وکیل و مستندات بارگذاری شده، درخواست به منظور پرداخت به کارتابل وکیل بازمیگردد.
پرداخت هزینه تمدید
8) در ادامه به منظور پرداخت هزینه تمدید، بر روی گزینه «استعلام تاریخ عدل ایران» کلید نموده تا تاریخ اعتبار عدل ایران فراخوانی و بهروز شود. در ادامه پس از انتخاب مدت زمان تمدید، بر روی گزینه «پرداخت» کلید نموده و وارد درگاه پرداخت می شوند.
پس از پرداخت هزینه تمدید، در نهایت بر روی گزینه «انجام شد» کلید نموده تا درخواست به کارتابل رئیس محترم هیئت مدیره استان ارسال گردد.
9) در انتهای فرایند، با انجام هماهنگی لازم با هیئت مدیره استان، به منظور امضا و مهر دفترچه، به دفتر هیئت مدیره مراجعه و تاییدات نهایی را اخذ می نمایید.
پس از ثبت تایید و درج تاریخ امضا و مهر دفترچه، تاریخ اعتبار جدید در سامانه عدل ایران قوه قضاییه، بهروزرسانی می گردد.