راهنمای ارجاع کار کارشناسی (سامانه ۱۵۱۵)

مقدمه

یکی از فرایندهای اصلی نظام کارشناسی، فرایند ارجاع کار به کارشناس است که مستلزم انجام فعالیت‌هایی مانند انتخاب کارشناس و ارجاع موضوع به وی می‌باشد. به طور کلی دو نوع ارجاع وجود دارد، یکی ارجاع قضایی که مطابق ماده 258 قانون آیین دادرسی مدنی که بر عهده دادگاه نهاده شده و نوع دیگر ارجاع غیرقضایی است که از سمت سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی درخواست می‌شود.

سامانه 1515

سامانه 1515 در راستای جلوگیری، کاهش و حذف آسیب های موجود در فرایند ارجاع کارشناس، طراحی و پیاده ‎سازی شده است تا بتواند راه‌حلی برای مشکلات و مسائل موجود در نظام کارشناسی رسمی، ارائه کند. سامانه 1515 به آدرس «www.1515.ir» با ارائه فرایند استاندارد و بهینه‌سازی شده و فراهم آوردن چارچوب گزارش‌نویسی مدون برای هر رشته و صلاحیت، تحولی بزرگ در راستای ارتقای نظام کارشناسی رسمی در کشور ایجاد نموده است.

فرایند ارجاع کارشناسی

1) ثبت درخواست کارشناس از سمت سازمان‌ها و یا اشخاص متقاضی خدمات کارشناسی

2) تعریف وظیفه و تخصیص کارشناس یا هیئت کارشناسی با توجه به رشته و صلاحیت مورد نیاز

3) صدور ابلاغیه الکترونیک و ارسال به کارتابل کارشناس یا کارشناسان رسمی

4) بررسی ابلاغ توسط کارشناس و تایید و رد درخواست

5) کارشناس/ کارشناسان رسمی هماهنگی‌های لازم را با متقاضی به منظور مراجعه به موضوع کارشناسی صورت می‌دهند.

6) پس از انجام کار کارشناسی، کارشناس یا اعضا هیئت مبادرت به تهیه گزارش کارشناسی در سامانه ارجاع نموده

7) وصول مطالبات

 

به اشتراک گذاری مطلب:

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

این مطلب برای شما مفید بود؟

0

آخرین ویرایش: 16 آبان 1400

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

با استفاده از فرم درخواست پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.