راهنمای بررسی درخواست تودیع پروانه وکالت

مقدمه

پس از ثبت درخواست تودیع پروانه وکالت، درخواست جهت بررسی برای رئیس هیئت مدیره ارسال می‌گردد که در ادامه به نحوه بررسی درخواست توسط رئیس هیئت مدیره پرداخته می‌شود.

 

ورود به پرتال

جهت بررسی درخواست های تودیع وکلا، ابتدا لازم است روسای محترم هیئت مدیره وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک نمایند.

ورود به پرتال

 

در صفحه ظاهر شده، مطابق شکل زیر لازم است رئیس هیئت مدیره از قسمت «ورود اعضا» نسبت به فعال سازی و ورود به محیط کاربری خود اقدام نماید.

ورود اعضا

 

در صورت فعال نبودن حساب کاربری، ابتدا لازم است مطابق بخش 1 از شکل زیر و از قسمت «فعال سازی حساب/ دریافت کلمه عبور» با ورود کد ملی، شماره موبایل و کد تصویر امنیتی، فعال سازی حساب صورت گیرد.

 

فعال سازی و ورود

 

بررسی درخواست تودیع پروانه وکالت

پس از ثبت درخواست، درخواست جهت بررسی به کارتابل رئیس هیئت مدیره استان ارسال می‌شود. به منظور مشاهده درخواست های تودیع، پس از ورود به محیط کاربری، رؤسای هیئت مدیره می‌توانند از قسمت سربرگ «وکلا» بر روی گزینه «درخواست‌های تودیع پروانه» کلیک نموده و نسبت به بررسی درخواست‌های تودیع ثبت شده اقدام نمایند.

 

کارتابل رئیس هیئت مدیره استان - درخواست تودیع پروانه وکالت

 

با کلیک بر رکورد درخواست، می‌توان جزئیات درخواست را مشاهده و نسبت به بررسی و تعیین وضعیت آن اقدام نمود.

فهرست درخواست های تودیع پروانه وکالت

 

با توجه به این که لازمه ثبت درخواست تودیع این است که وکیل دوره محکومیت تمام نشده یا پرونده انتظامی باز نداشته باشد، در صفحه ظاهر شده با کلیک بر دکمه «مشاهده سوابق انتظامی»، می‌توان سوابق انتظامی متقاضی را مشاهده نمود.

 

درخواست تودیع پروانه وکالت

در قسمت «نتیجه بررسی درخواست» و قلم اطلاعاتی وضعیت درخواست، امکان تعیین هر یک از وضعیت‌های قابل مشاهده در شکل زیر وجود دارد.

وضعیت های درخواست تودیع پروانه وکالت

رؤسای محترم هیئت مدیره های وکلای استان می توانند با توجه به وضعیت درخواست و تصمیمات ماخوذه، هر کدام از حالت‌های موحود در فهرست را انتخاب نمایند. در این صورت با انتخاب هر کدام و به‌روزرسانی درخواست، وضعیت درخواست به اطلاع متقاضی می‌رسد.

در صورتی که با درخواست موافقت شود و دفترچه و پروانه وکیل به هیئت مدیره استان تحویل داده شده باشد، وضعیت درخواست به حالت «تأیید شده» انتخاب می‌شود. پس از تایید درخواست مطابق شکل زیر اقلام اطلاعاتی «تاریخ شروع تودیع»، «تاریخ پایان تودیع»، «تحویل دفترچه و پروانه» و «ارسال نامه مالیاتی» ظاهر می‌شوند که می‌بایست تکمیل شوند.

 

وضعیت درخواست تودیع پروانه وکالت

مطابق آیین‌نامه تودیع پروانه وکالت، به منظور تودیع پروانه وکالت، وکلای محترم حتما می‌بایست پروانه و دفترچه خود را به هیئت مدیره استانی تحویل دهند. هیئت مدیره استانی هر زمان که پروانه و دفترچه متقاضی را دریافت نمودند، می بایست تیکت «تحویل دفترچه و پروانه» را ثبت نمایند. لازم به ذکر است که در صورت عدم تحویل دفترچه و پروانه و عدم ثبت تیک مربوطه، درخواست تایید نمی‌شود.

همچنین، با ثبت تیک «ارسال نامه مالیاتی»، پس از تایید نهایی درخواست، امکان دریافت مستند PDF نامه مالیاتی برای وکیل فراهم می‌گردد.

پس از تعیین وضعیت در قسمت «پاسخ درخواست» و درج توضیحات لازم می‌بایست بر دکمه «بروزرسانی» کلیک شود. پس از تایید نهایی درخواست، وضعیت وکیل در پرتال مرکز و سامانه CMS به حالت «تودیع» تغییر و به‌روزرسانی می‌شود.

 

به اشتراک گذاری مطلب:

این مطلب برای شما مفید بود؟

0

آخرین ویرایش: 17 اردیبهشت 1401

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟

با استفاده از فرم درخواست پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.

جستجو