با مراجعه به سامانه راهنمای اعضای مرکز به آدرس Help.23055.ir و در بخش انتهایی صفحه، مطابق شکل زیر میتوان به سامانه پرسش و پاسخ دست یافت. همچنین این امر از طریق مراجعه به آدرس QA.23055.ir نیز مقدور است.
پس از کلیک بر «سامانه پرسش و پاسخ»، صفحهای مطابق شکل زیر ظاهر میشود که میتوان در آن، آخرین سوالات پرسیده شده اعضا و همچنین پاسخهای مربوطه را مشاهده نمود که امکان جستجو نیز وجود دارد.
همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، می توان از طریق منوهای بالای صفحه به پرسش ها و سوالات بدون پاسخ دسترسی پیدا کرد که بخش «پرسشها» نشان دهنده تمامی سوالات و پاسخ های ارائه شده است. همچنین جهت ثبت پرسش می توان از قسمت «پرسش سوال» اقدام کرد.
با کلیک بر منوی «پرسش سوال» می توان در صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، پرسش مورد نظر را ثبت کرد.
خلاصه پرسش در یک جمله
در بخش «خلاصه پرسش در یک جمله»، خلاصهای از سوال مخاطب ثبت میشود تا موضوع پرسش مشخص گردد.
دسته بندی
در بخش «دسته بندی» نوع مخاطب مشخص می شود تا پرسش ها در دسته بندی مربوطه قرار گیرند.
شرح کامل پرسش
در قسمت «شرح کامل پرسش»، می بایست پرسش مورد نظر به طور کامل ثبت شود.
تگها
در بخش «تگها» می توان با ورود عبارت های مربوط به پرسش، عمل تگ گذاری را انجام داد. در این قسمت با ورود بخشی از عبارت مورد نظر، عبارتهای مشابه نمایش داده می شوند که قابل انتخاب هستند.
مخاطبان میوانند برای ثبت پرسش نام مورد نظر خود را جهت نمایش تعیین کنند. همچنین در صورتی که مخاطب ایمیل خود را وارد کند و تیک ارسال ایمیل را بزند، در صورت دریافت پاسخ، از طریق ایمیل اطلاع رسانی میشود. پس از تکمیل فیلدهای مربوطه، با کلیک بر دکمه «ثبت پرسش»، پرسش مورد نظر ثبت میگردد.