مقدمه
جهت تسهیل در پرداخت مبالغ فیش های بانکی حق الزحمه کارشناسان رسمی توسط مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، امکان ثبت فیش های بانکی از طریق پرتال فراهم گردیده است تا بررسی های لازم انجام شود و متناسب با فیش بانکی، پرداخت صورت گیرد. در ادامه نحوه ثبت فیش های حق الزحمه و بررسی آن تشریح می گردد.
ورود به پرتال
جهت ورود به پنل کاربری در پرتال مرکز، ابتدا لازم است کارشناسان رسمی وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک نمایند.
در صفحه ظاهر شده، مطابق شکل زیر لازم است کارشناسان از قسمت «ورود اعضا» نسبت به فعال سازی و ورود به محیط کاربری خود اقدام نمایند.
در صورت فعال نبودن حساب کاربری، ابتدا لازم است مطابق بخش 1 از شکل ذیل، از قسمت «فعال سازی حساب/ دریافت کلمه عبور» با ورود کد ملی، شماره موبایل و کد تصویر امنیتی، فعالسازی حساب صورت گیرد. در صورتی که کارشناسان پیشتر وارد حساب کاربری خود در پرتال مرکز شده باشند، از قسمت سمت چپ، بخش 2، نسبت به ورود به حساب کاربری خود اقدام مینمایند.
هنگام ورود از طریق نام کاربری و رمز عبور، با کلیک بر گزینه «ورود»، پیامکی حاوی کد تأییدیه ورود به کاربر ارسال می گردد. کد تأییدیه دریافت شده باید در بخش مشخص شده در تصویر زیر وارد شود.
ثبت فیش حق الزحمه
پس از وارد کردن کد تأییدیه، کاربر وارد محیط کاریری خود می گردد. کارشناسان رسمی جهت ثبت فیش بانکی می بایست در سربرگ «کارشناس رسمی»، وارد منوی «ثبت فیش بانکی» شوند.
با ورود به این منو، فرم ثبت فیش بانکی مشاهده می شود.
در این فرم کارشناس رسمی، استان محل کارشناسی را ثبت می کند و نوع فیش خود را مشخص می نماید. نوع فیش می تواند انفرادی و یا هیئتی باشد.
با انتخاب گزینه «هیئتی» برای نوع فیش، باید مشخص شود که اعضای هیئت کارشناسی از مرکز هستند یا کانون و یا هر دو. بدین منظور، قلم اطلاعاتی «اعضا جزء مرکز هستند یا کانون؟» تکمیل می شود.
در صورتی که اعضای هیئت کارشناسی از مرکز باشند، قلم اطلاعاتی مربوطه جهت تعیین نام کارشناس نمایش داده می شود. در این بخش امکان انتخاب از طریق تایپ کردن نام و نام خانوادگی کارشناس و یا امکان جستجوی نام و نام خانوادگی با کلیک بر گزینه «» و همچنین، امکان افزودن کارشناسان دیگر از طریق کلیک بر گزینه «+» وجود دارد.
در صورتی که اعضای هیئت کارشناسی از کانون کارشناسان باشند، قلم اطلاعاتی مربوطه جهت تعیین نام کارشناس کانون نمایش داده می شود. در این بخش می بایست اطلاعات کارشناس مورد نظر از جمله نام و نام خانودگی کارشناس، کد ملی، شماره همراه کارشناس و توضیحات درج گردد. همچنین در این بخش، امکان افزودن کارشناسان دیگر از طریق کلیک بر گزینه «+» وجود دارد.
نکته: برای کارشناسان کانون، شماره همراه باید متعلق به کد ملی درج شده باشد.
در صورتی که اعضای هیئت کارشناسی از کانون کارشناسان و مرکز باشند، امکان انتخاب هر دو وجود دارد و می بایست اطلاعات مربوط به هر یک را تکمیل نمود.
نکته: برای کارشناسان کانون، شماره همراه باید متعلق به کد ملی درج شده باشد.
در ادامه فرم، بخش «مشخصات فیش واریزی» متناسب با نوع فرم انتخابی (نوع 1، نوع 2 و نوع 3)، تکمیل می شود.
نکته: در صورتی که هر یک از انواع فیش انتخاب شود، نمونه آن قابل دریافت خواهد بود و اقلام اطلاعاتی مرتبط با آن نوع، جهت تکمیل نمایش داده می شود.
در صورتی که نوع 1 انتخاب شود، اقلام اطلاعاتی جهت تکمیل، مطابق شکل زیر است.
در صورتی که نوع 2 انتخاب شود، اقلام اطلاعاتی جهت تکمیل، مطابق شکل زیر است.
در صورتی که نوع 3 انتخاب شود، اقلام اطلاعاتی جهت تکمیل، مطابق شکل زیر است.
در این مرحله پس از ثبت اطلاعات اعضا، پیامکی به اعضای هیئت کارشناسی جهت اطلاع رسانی ارسال می شود.
نحوه بررسی فیش حق الزحمه ثبت شده
پس از ثبت فیش توسط کارشناسان، اطلاعات ثبت شده توسط کارشناسان مالی استان ها بررسی می شود. جهت بررسی، کارشناس مالی استان، رکورد اطلاعات ثبت شده را در پرتال خود مشاهده می نماید که با کلیک بر رکورد مربوطه، اطلاعات ثبت شده قابل مشاهده است.
با کلیک بر رکورد ثبت شده، می بایست روی گزینه «تخصیص به من» کلیک شود.
پس از بررسی اطلاعات ثبت شده، در صورت عدم تأیید و یا نیاز به اصلاح، توضیحات استان درج می شود و پس از بروزرسانی، روی گزینه «رد شد» و یا «ارسال جهت اصلاح» کلیک می شود.
در صورت رد درخواست، فرایند به اتمام می رسد و پیامکی جهت اطلاع رسانی به کارشناس رسمی ارسال می شود. اما در صورتی که نیاز به اصلاح باشد، درخواست به کارتابل کارشناس رسمی ارجاع داده می شود و پیامکی جهت اطلاع رسانی به کارشناس رسمی ارسال می گردد.
با کلیک بر درخواست، اصلاحات لازم انجام می شود و پس از بروزرسانی، روی گزینه «ارسال» کلیک می شود و مجدداً درخواست جهت بررسی به کارشناس مالی استان ارجاع داده می شود.
در صورتی که درخواست مورد تأیید باشد، روی گزینه «فیش مورد تأیید می باشد» کلیک می شود و بروزرسانی صورت می گیرد.
پس از انجام پرداخت برای فیش های تأیید شده، کارشناس مالی استان می بایست در هر درخواست گزینه «پرداخت انجام شد» را ثبت کند و پس از بروزرسانی فرم، روی گزینه «تأیید و پرداخت» کلیک نماید. پس از انجام پرداخت، پیامکی جهت اطلاع رسانی به کارشناس رسمی ارسال می گردد.
نحوه مشاهده کلیه فیش های حق الزحمه ثبت شده
جهت مشاهده کلیه اطلاعات ثبت شده، کارشناس مالی استان میبایست از سربرگ «مالی» وارد منوی «ثبت فیش بانکی کارشناسان» گردد. در این بخش با کلیک بر هر رکورد اطلاعاتی، اطلاعات کامل آن رکورد قابل مشاهده است.
نحوه دریافت خروجی اکسل از اطلاعات ثبت شده
جهت دریافت گزارش مربوطه، کارشناس مالی میبایست از سربرگ «ثبت فیش بانکی کارشناسان» وارد منوی «گزارش» شوند.
با کلیک بر این منو، روی گزینه «گزارش» کلیک می گردد.
با کلیک بر این گزینه، در پنجره ظاهر شده روی «دریافت خروجی اکسل» کلیک می شود.