مقدمه
کارشناسان رسمی محترم همه ساله به منظور دریافت مفاصاحساب مالیاتی، میبایست گواهی عملکرد مالی خود را با توجه به سال مالی مورد نظر از مرکز استان دریافت نموده و به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند. در این راستا، امکان اخذ گواهی کارکرد کارشناسان رسمی در پرتال مرکز برای کارشناسان رسمی فراهم شده است که در ادامه فرایند اخذ گواهی توضیح داده میشود.
فرایند دریافت گواهی کارکرد
ورود به پرتال
جهت دریافت نامه عملکرد ابتدا لازم است کارشناسان محترم وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک نمایند.
در صفحه ظاهر شده، مطابق شکل ذیل لازم است کارشناسان رسمی از قسمت «ورود اعضا» نسبت به فعال سازی و ورود به محیط کاربری خود اقدام نمایند.
در صورت فعال نبودن حساب کاربری، ابتدا لازم است مطابق بخش 1 از شکل زیر و از قسمت «فعال سازی حساب/ دریافت کلمه عبور» با ورود کد ملی، شماره موبایل و کد تصویر امنیتی، فعال سازی حساب صورت گیرد.
دریافت گواهی
کارشناسان رسمی محترم پس از ورود به محیط کارتابل خود در پرتال مرکز، میبایست به قسمت سربرگ «تمدید پروانه» مراجعه نموده و بر روی گزینه «گواهی کارکرد کارشناسان» کلیک نمایند.
در گام بعدی، وارد صفحه اطلاعات ثبت شده می شوند، در صورتی که اطلاعات عملکرد مالی کارشناسان در سیستم تعریف شده باشد، رکوردی حاوی اطلاعات کارکرد کارشناس برای وی نمایش داده میشود. به منظور مشاهده کارکرد، بر روی رکورد کلیک می نمایند.
در ادامه وارد فرم «گزارش کارکرد کارشناسان» شده و بر روی گزینه «دریافت گواهی کارکرد» کلیک مینمایند. پس از آن، نامه گواهی عملکرد سال مالی مربوطه به صورت سیستمی ایجاد میشود و کارشناسان رسمی میتوانند گواهی خود را دانلود نمایند.
نمونهای از گواهی کارکرد کارشناسان رسمی در ادامه نمایش داده میشود.