مقدمه
اعضای محترم مرکز میتوانند نسبت به ثبت نام بیمه تکمیلی از طریق پرتال اقدام نمایند. در ادامه نحوه ثبت نام تشریح می گردد.
ورود به پرتال
جهت ورود به پنل کاربری در پرتال مرکز، ابتدا لازم است اعضای محترم وارد سایت مرکز به آدرس «www.23055.ir» شده و مطابق شکل زیر بر روی گزینه «ورود به پرتال» کلیک نمایند.
در صفحه ظاهر شده، مطابق شکل زیر لازم است اعضای محترم از قسمت «ورود اعضا» نسبت به ورود به محیط کاربری خود اقدام نمایند.
ثبت نام بیمه تکمیلی
پس از ورود به محیط کاربری، اعضا می توانند از سربرگ «رفاهیات» وارد منوی «ثبت نام بیمه تکمیلی 1403» شوند.
با ورود به این منو، فرم مربوط به ثبت نام نمایش داده می شود. در ابتدای فرم، راهنما و شرایط ثبت نام مشخص شده است که اعضای محترم، می بایست قبل از ثبت نام این بخش را به دقت مطالعه نمایند.
در قسمت «اطلاعات فردی»، متقاضی می بایست اطلاعات خود از قبیل جنسیت، وضعیت تأهل، نوع بیمه پایه، استان محل سکونت، شماره همراه و شهر محل سکونت را وارد نماید. در بخش «انتخاب نوع طرح بیمه تکمیلی»، نوع طرح مشخص می شود.
جهت مشاهده جدول تعهدات کلیک نمایید.
پس از انتخاب نوع بیمه تکمیلی، «نحوه پرداخت حق بیمه» مشخص می گردد. سپس اطلاعات حساب بانکی واریز می گردد و بخش نظرسنجی تکمیل می شود.
پس از ذخیره فرم، متقاضی می تواند رکورد درخواست خود را در کارتابل خود مشاهده نماید.
با کلیک بر این رکورد، متقاضی می تواند در سربرگ «محاسبه مبلغ نهایی بیمه تکمیلی»، نسبت به پرداخت مبلغ اقدام نماید. پس از پرداخت روی گزینه «پرداخت انجام شد»، کلیک می گردد.
در صورتی که پرداخت به صورت نقدی باشد، کل مبلغ پرداخت می گردد و در صورتی که پرداخت به صورت قسطی باشد، 50 درصد مبلغ پرداخت می شود و مابقی طی یک فقره چک پرداخت می گردد. در این حالت می بایست تصویر چک بارگذاری شود و اصل چک به واحد مالی تحویل گردد.